Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lanzar "nowadays"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lanzar "nowadays"

Hade för några år sen en Lanzar Vibe pro 12" bas, som jag tyckte lät helt okey då..

Men hur är Lanzar nuförtiden? Tänker främst på basarna som BRL säljer, Lanzar MAXP104D och MAXP124D..

På bild "ser" de ju trevliga ut, men hur är de i verkligheten?

Re: Lanzar "nowadays"..

Går i samma funderingar. Funderar på 2st MAXP15D vore fint. Kostar nästan ingenting och har dubbla 4ohms spolar. Ser och känns rätt gedigna för pengen dom kostar iaf.

Har en bekant som har 4st sådana 12" i sin 245a. Han tycker dom låter okej. Har dock aldrig lyssnat eller har heller ingen aning vad han har för låda eller steg.

Comment

Okey.. Vet du om de har några på lager i stan?

Comment

Absolut ingen aning. Återkom med resultat sen om du skaffar någon. Vill byta ut mina slutspelade gas 12"or. Dom låter inte ett dugg kul längre.

Comment

Haha, okey.. ;D Ja, vi får se.. Beror på om någon kan säga nåt om de här basarna..

Comment

lanzar är verkligen inte va dom va en gång i tiden. men för dom pengarna dom rear ut dom för nu så lär de nog va värt pengarna. dock är de inte i närheten av va lanzar va förr i tiden. både slutsteg och basar, men ja tror brl karlstad hade ganska mycke inne sist ja va där för typ 2 veckor sen.
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Har väl vsrit helt ok för de pengar de kostar. Har du haft en Vibe från tidigare så var det samma regi/tillverkare då!

De som var med på det glada 90-yalet vet dock vad Lanzar kunde prestera när det var Amerikanskt & det var gaska mkt bättre vill jag lova.....

//Jonas
              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

perkan: ja, jag resonerade lite så också, de kostar ju nästan ingenting.. får åka in till veckan och kolla om de har nån som de kan dema lite..

joj: jo, vet att lanzar var "riktiga" saker förr, men misstänkte att de lagt av sig.. kollade specarna de hade på sina nuvarande steg.. 2-kanals vibe steget med 1x700wrms i 4ohm avsäkrat till 25A, låter i mina öron lite klent.. :P

Comment

Originally posted by joj View Post
                  De som var med på det glada 90-talet vet dock vad Lanzar kunde prestera när det var Amerikanskt & det var gaska mkt bättre vill jag lova
                  Det var väl allt det Amerikanska!

Sen bankerna och internet tog över gick det snabbt utför!
                  sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                  X