Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo utan lågnivå, hur få ihop med slutsteget?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stereo utan lågnivå, hur få ihop med slutsteget?

Tjena

jag har två slutsteg liggandes hemma som jag vill ha in i bilen. Problemet är att jag ej har någon lågnivå utgång på stereon av någon anledning. hur kan man lösa det då?

Steg nummer ett. går det att köra in högtalarkablar från stereon i detta? utgångarna sitter på andra sidan.

steg nummer två

baksidan av stereon

vore tacksam för hjälp

Re: Stereo utan lågnivå, hur få ihop med slutsteget?

Low impedance input / high input är så kallad högnivåingångar - dit drar du högtalarkablarna från stereon.
    /tycker Erik.

Comment

Okej. det finns alltså en omvandlare inbyggd i steget? om man leker med tanken att man vill exempelvis ha 6*9 i hatthyllan och baslåda i skuffen. kan man då bara "hänga på" steget på befintlig kabel så att den, så att säga, avlyssnar signalen och inte tar den. Mitt mål är alltså att kunna spela med både baslåda och högtalare samtidigt.

Comment

Jepp!
        Du bara hakar på slutstegets "line" kablar på dina ordinarie högtalare bak!

Har du steg på dina 6x9or så ta signalen innan slutsteget, det som händer annars är att steg nr 2 inte gillar den höga utsignalen från steg nr1!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

okej. tackar så mycket för hjälpen

Comment

Working...
          X