Announcement

Collapse
No announcement yet.

2-din HU tips, tack! [Octavia -08]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2-din HU tips, tack! [Octavia -08]

Hejsan!

Jag ska in med baslådan i bilen, och vill ha en rejäl HU samtidigt.
    Är som lite sugen på en skoda-anpassad Zenec dubbeldin, där allt är "plug&play", men får inget svar från Zenec.com när dom nya enheterna väntas.
    Så vad finns det för andra alternativ?
    Det är CAN-BUS i bilen, och vet inte ifall det ställer till med nå bekymmer ifall jag byter till t.ex en Alpine?
    Valde till största stereopaketet, och då sitter det ett steg under förarstolen som driver alla elementen i dörrarna. Vill att detta ska funka med nya enheten oxå, för att slippa dra nya kablar.

Stressigtstressigt, måste iväg och jobba igen, hoppas jag fick med det viktigaste =)

Tacksam för svar!
    "Box wizard" by Rockford

Räkna ut portlängd/diameter

Re: 2-din HU tips, tack! [Octavia -08]

Här har du en Pioneer som skall passa rakt av

http://www.pioneer.de/se/products/25...0BT/index.html

Mvh Håkan
    www.garaget.org/daree
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=31&t=193520

Comment

Varför frågar du inte någon återförsäljare eller den svenska generalagenten om Zenec?

Här kommer en adress till Janne som är generalagent på Zenec produkterna!
      Ta kontakt med honom så hjälper han dig till närmsta återförsäljare eller om du har någon fråga!

jsleman@ipbo.se

Jag pratade med honom i går kväll, det som nämndes var att Ford och Opels maskiner är på väg att skeppas ut nu!
      Ett antal andra produkter är också på G.
      Annars om det går skulle jag monterat en 2010 i stället för 2000 modellen.
      Att du inte får gröna ikoner ser jag inte som det något problem, tvärtom.
      Men eventuellt så är det skillnader i CAN BUS mellan Vw och Skoda!

Av de maskiner jag monterat så har det inte funnits någon orginalförstärkare i bilarna, jag tror inte detta ställer till några som helst problem!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by daree View Post
        Här har du en Pioneer som skall passa rakt av

http://www.pioneer.de/se/products/25...0BT/index.html

Mvh Håkan
        Vill man behålla orginalutseendet så var nog Pioneer maskinen inget bra val!
        sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Varför frågar du inte någon återförsäljare eller den svenska generalagenten om Zenec?

Här kommer en adress till Janne som är generalagent på Zenec produkterna!
          Ta kontakt med honom så hjälper han dig till närmsta återförsäljare eller om du har någon fråga!

jsleman@ipbo.se

Jag pratade med honom i går kväll, det som nämndes var att Ford och Opels maskiner är på väg att skeppas ut nu!
          Ett antal andra produkter är också på G.
          Annars om det går skulle jag monterat en 2010 i stället för 2000 modellen.
          Att du inte får gröna ikoner ser jag inte som det något problem, tvärtom.
          Men eventuellt så är det skillnader i CAN BUS mellan Vw och Skoda!

Av de maskiner jag monterat så har det inte funnits någon orginalförstärkare i bilarna, jag tror inte detta ställer till några som helst problem!
          Hej, och tack för ett ordentligt svar! =)
          Jo men det är som så att jag ringt/mailat alla tänkbara det senaste året, en del vill sälja 2000-modeller åt mej, medans andra ber mej vänta på dom NYA modellerna som är "på gång"; ZE-NC5602 ( http://www.zenec.com/index.php?id=316&L=1 ) spola fram till 00:58 så ser du den.
          För visst låter det ju roligare att köpa den senaste modellen =)
          Ingen har hittils heller kunnat ge svar på ifall 2010an funkar i skoda. Synd, för jag tycker inte heller att det är nåt problem med röda ikoner. ; )

Men jag ska ta och maila Janne! Tack så mkt Nonne :*
          "Box wizard" by Rockford

Comment

Det som är unikt för Skodamodellen är färgen.
            Du kan alltså köpa vilken av dom du vill.
            Med eller utan Nav. 2010 eller 2000 utan nav.

Pierre
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
              Det som är unikt för Skodamodellen är färgen.
              Du kan alltså köpa vilken av dom du vill.
              Med eller utan Nav. 2010 eller 2000 utan nav.

Pierre
              Tackar!
              Vet du, eller någon annan, något om dom nya modellerna som är på gång?
              T.ex vad som är nytt, när dom finns att köpa osv?

Skulle för övrigt vara intressant att höra vad andra har att säga om Zenecs 2010/2000 modeller =)

Mvh, Björn
              "Box wizard" by Rockford

Comment

Filmen visade ju 5602 II(andra generationen), med lite annorlunda yttre mått.
                Hur ser det ut i din 2008a? Den är väl från gen I?

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Filmen visade ju 5602 II(andra generationen), med lite annorlunda yttre mått.
                  Hur ser det ut i din 2008a? Den är väl från gen I?

Pierre
                  Japp, den ser lite fräckare ut än 2000-serien. Men är det bara utseendet som skiljer så kan jag ju lika gärna ta en 2010. Men förmodligen är det väl bättre skärm och andra roligheter på 5602:an : ]

Nej det är generation 2 jag har

Mvh, Björn
                  "Box wizard" by Rockford

Comment

Aha! Hittade ju lite mer info!

http://www.soundgarden.dk/ZENEC-ZE-N...II_1280_p.html

"Denne E>GO model har i bund og grund de samme fuktioner som ZE-NC2010 til Golf VI generationen (sælges også her på siden), blot tilpasset til Skoda Octavia II og Fabia II. Funktionerne omfatter bl.a. integreret GPS navigation, mulighed for at tilkoble bakkamera, yderligere skærme med Dual Zone, TV-tuner og meget mere.

Eftersom vi først er leveringsdygtige på ZE-NC5602 i 2. kvartal 2009, kan du herunder finde diverse anmeldelser i både print og video format, således du kan se hvad E>GO konceptet omfatter af funktioner. Et besøg forbi Zenec's hjemmeside kan også anbefales. http://www.zenec.com"

Jag är väl ingen expert på danska, men verkar ju som att den skulle kommit andra kvartalet 2009?

Någon återförsäljare här på forumet som kan fixa en sådan enhet till mig?
                    PM:a gärna!

Mvh, Björn
                    "Box wizard" by Rockford

Comment

2010 är på gång till Skoda.
                      Att köra en Vw modell i Skodan ska man inte bara göra utan att kolla om det fungerar.
                      Ni har nog inte förstått riktigt hur dessa maskiner fungerar.
                      Dom blir ett med bilen via canBus, skulle bilarna skilja kommer man att få felkoder i bilen.
                      Jag har monterat 2010 i olika bilmodeller med olika resultat.
                      2010 för Vw har visat sig inte vara 100% kompatibla med alla modeller som den ska fungera i!
                      Spekulera nu inte i hur och varför, när inte Zenec ihop med Vw klarar ut problemen så gör nog inte ni det heller!

Problemen som uppstått är bara små skönhetsfel i hur bilen fungerar, vissa funktioner blir annorlunda utan att det syns några fel via en uppkopplad dator från Vw koncernen!

Gurenius fick monterat en 2010 i sin Seat utan problem, vi ber så snällt om lite info........please!
                      sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Tack igen för svar! Alltid lika roligt att se att någon skrivit =)

Jag har lusläst diverse forum, och snackat med diverse Tyskar, som kör 2010 i sina Octavior, helt utan problem. Fick även höra att man enkelt kan uppgradera programvaran för att fixa till ev. buggar.

Gurenius! Vi vill ha en rapport utav dig =)

Kan någon hitta en 2010 eller 5602:a så hör utav dig!

PM:a, ring/sms:a eller maila!
                        070-3292920
                        mr.bira@gmail.com

Mvh, Björn

Originally posted by Nonne View Post
                        2010 är på gång till Skoda.
                        Att köra en Vw modell i Skodan ska man inte bara göra utan att kolla om det fungerar.
                        Ni har nog inte förstått riktigt hur dessa maskiner fungerar.
                        Dom blir ett med bilen via canBus, skulle bilarna skilja kommer man att få felkoder i bilen.
                        Jag har monterat 2010 i olika bilmodeller med olika resultat.
                        2010 för Vw har visat sig inte vara 100% kompatibla med alla modeller som den ska fungera i!
                        Spekulera nu inte i hur och varför, när inte Zenec ihop med Vw klarar ut problemen så gör nog inte ni det heller!

Problemen som uppstått är bara små skönhetsfel i hur bilen fungerar, vissa funktioner blir annorlunda utan att det syns några fel via en uppkopplad dator från Vw koncernen!

Gurenius fick monterat en 2010 i sin Seat utan problem, vi ber så snällt om lite info........please!
                        "Box wizard" by Rockford

Comment

Working...
                        X