Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo-branschen i framtiden (BRL i konkurs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: BRL i konkurs

    Originally posted by nosfaratu View Post
    Samtidigt så säger du att man inte SKA köpa dåliga/are produkter , hur ska du ha det ??
    Du förstår nog inte hur vardagen ser ut i bilsterovärlden!

    Jag/vi har en vision att sälja HighEnd eller rättare sagt kvalitets produkter.
    Tyvärr säljs detta väldigt sällan, alla de billigare produkterna så kallade volymprodukter är det vi överlever på!

    Det är en ren önskedröm att gå till butiken en dag och bara sälja produkter man själv skulle vilja ha i bilen!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #47
      Re: BRL i konkurs

      Originally posted by Nonne View Post
      Du förstår nog inte hur vardagen ser ut i bilsterovärlden!

      Jag/vi har en vision att sälja HighEnd eller rättare sagt kvalitets produkter.
      Tyvärr säljs detta väldigt sällan, alla de billigare produkterna så kallade volymprodukter är det vi överlever på!

      Det är en ren önskedröm att gå till butiken en dag och bara sälja produkter man själv skulle vilja ha i bilen!
      det vore nog en fröjd för alla

      Comment


      • #48
        Re: BRL i konkurs

        Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
        fysiska butiker tillhör stenåldern.. ingen använder sådana längre..
        Jag använder det, om än inte dagligen så iallafall flera gånger i veckan. Jag är på både ICA, Systembolaget, MQ och hmm trodde det var någon till.... men kanske inte.

        Dessvärre så måste man nog hålla med dig även om det är extremt synd för det kommer att innebära att *endast* entusiaster handlar bilstereo. Inte en chans att den *vanligaste* kunstypen skulle klara sig på internet handel då dom inte "ens" klarar plocka ut originalstereon.

        Och för att vara helt ärlig skulle nog även entusiasterna tröttna då dom flesta inte är så bra på att justera in ljudet att produkterna är värda pengarna (kommer inte att låta tillräckligt bra för dom nerlagda pengarna) vilket leder till att ingen kommer att handla överhuvudtaget.

        Återigen tyvärr har du rätt

        Comment


        • #49
          Re: BRL i konkurs

          Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
          fysiska butiker tillhör stenåldern.. ingen använder sådana längre..
          vore bättre om alla fysiska butiker slog igen och dom överblivande pengarna lades på att ge kunderna (som beställer via nätet) fri frakt over night istället..

          eller om man följer netonnets koncept i värsta fall..
          Det finns faktiskt människor som inte har torgskräck och uppskattar att fortfarande kunna gå in i en fysisk butik.
          Att bara beställa på nätet kan inte ge någon livskvalitet, finns många kassörskor att vila ögonen på.
          Fördelen är väl i så fall att man inte blir brun och skrynklig!

          PS.
          Har druckit kaffe med 2 mycket trevliga kunder i dag, det skulle du kanske provat på?
          Att vara trevlig menar jag!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #50
            Re: BRL i konkurs

            Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
            fysiska butiker tillhör stenåldern.. ingen använder sådana längre..
            vore bättre om alla fysiska butiker slog igen och dom överblivande pengarna lades på att ge kunderna (som beställer via nätet) fri frakt over night istället..

            eller om man följer netonnets koncept i värsta fall..
            Japp visst är det mysigt med en helt sönderdeprimerande generation där 1 av 4 inte får jobb och kommer dö före sina föräldrar, yes vi är på väg åt RÄTT håll med enbart internet shoppande och att klappa igen alla fysiska butiker, suuuure..

            Comment


            • #51
              Re: BRL i konkurs

              Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
              fysiska butiker tillhör stenåldern.. ingen använder sådana längre..
              vore bättre om alla fysiska butiker slog igen och dom överblivande pengarna lades på att ge kunderna (som beställer via nätet) fri frakt over night istället..

              eller om man följer netonnets koncept i värsta fall..
              Åt helvete med det!
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #52
                Re: BRL i konkurs

                ex jbr i borås sa att de skulle ha lagt ner med bilstereo för flera år sen för de såg att bilstereocbranchen skulle dö ut och att de skulle ha börjat med bil styling mycket mycket tidigare nu har de bara bil styling och som nonne sa det går inte bara leva på kvalitet

                Comment


                • #53
                  Re: BRL i konkurs

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Du förstår nog inte hur vardagen ser ut i bilsterovärlden!

                  Jag/vi har en vision att sälja HighEnd eller rättare sagt kvalitets produkter.
                  Tyvärr säljs detta väldigt sällan, alla de billigare produkterna så kallade volymprodukter är det vi överlever på!

                  Det är en ren önskedröm att gå till butiken en dag och bara sälja produkter man själv skulle vilja ha i bilen!
                  Jodå jag är mycket väl medveten om det , men i BRL:s fall beror det nog på många saker.

                  Det behöver inte vara skräp bara för att man säljer det i volym , det är trots allt skillnad på saker och saker.

                  Det bästa man kan göra är nog att vara tillmötesgående och anpassa sig efter rådande omständigheter och göra det bästa av det.
                  Last edited by nosfaratu; January 8, 2010, 16:38.

                  Comment


                  • #54
                    Re: BRL i konkurs

                    Jag måste bara inflika att i en sån här tråd kan det bli stora missförstånd sinsemellan.

                    Det skulle ta för mycket tid och för mycket läsning för att verkligen få fram allt på ett korrekt sätt.

                    Jag håller med er delvis och ja även jag vill att bilstereo ska kunna överleva , det är ju trots allt ett gemensamt intresse , men ibland får man lägga sina principer åt sidan.

                    Jag är helt övertygad om att om man träffades IRL så skulle det vara mycket lättare att diskutera saker och då får man se att personen i fråga inte är så tokig endå.

                    Kan vi inte bara ta faktumet till oss och en del får tycka det är tråkigt , en del tycker det är bra och en del är likgiltiga.

                    Alla får vi olika intryck och alla kan inte connecta på samma frekvens

                    Jag önskar alla er som jobbar därute att det går bra för er och att vi kanske syns i framtiden.

                    Mvh Niklas

                    Comment


                    • #55
                      Re: BRL i konkurs

                      Det är synd om brl försvinner för då blir det mindre tävlingar och mindre demobilar som lockar nytt folk till bilstereons värld.
                      Sen är det fel att säga att brl bara säljer skit för dom har mycket bra prylar,pioneer rockford alpine infinity jbl tillex.
                      Jag tycker butikerna självklart ska ha budget prylar som gas tillex,många har inte råd att köpa dyr anläggning sen finns det dom som inte vill oxå utan nöjer sig med ett budget bygge som räcker till deras ändamål.
                      När man jämför produkter måste man komma ihåg att jämföra prisena oxå.
                      Street stock 2K 2014...

                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        Re: BRL i konkurs

                        Det är nog dax att byta namn på denna tråd då den inte direkt handlar om BRLs eventuella konkurs.

                        Kanske är det dax att vi tar tillvara på de kunskaper som finns här och i de fysiska butikerna.

                        Hur skall ett samarbete mellan detta forum och de fysiska butikerna se ut?

                        Varför skall vi på detta forum hjälpa till att rekommendera produkter eller räkna på baslådor?
                        Varför skall vi svara på konsumenters frågor angående kablar och inkopplingar.

                        Kanske skulle införa ett betalsystem för de som har frågor.
                        För varför skall något vara gratis?


                        Skicka ett mail NetonNet eller killen på blocket som sålt basen, visst fixar de en lådritning gratis!!!

                        nosfaratu!!

                        har har startat 20 trådar på detta forum..
                        13 av den är rena produkt/teknik frågor du behöver svar på!!
                        Övriga är säljes eller köpes...

                        Vad skulle du tycka om det kostade 50:- att få ett svar från någon med de rätta kunskaperna?


                        Det verkar som att vissa här tycker att även produkterna skall vara gratis!!!
                        Hallå man gör ju reklam för dem när man använder prylarna!!!
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #57
                          Re: BRL i konkurs

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Det är nog dax att byta namn på denna tråd då den inte direkt handlar om BRLs eventuella konkurs.

                          Kanske är det dax att vi tar tillvara på de kunskaper som finns här och i de fysiska butikerna.

                          Hur skall ett samarbete mellan detta forum och de fysiska butikerna se ut?

                          Varför skall vi på detta forum hjälpa till att rekommendera produkter eller räkna på baslådor?
                          Varför skall vi svara på konsumenters frågor angående kablar och inkopplingar.

                          Kanske skulle införa ett betalsystem för de som har frågor.
                          För varför skall något vara gratis?


                          Skicka ett mail NetonNet eller killen på blocket som sålt basen, visst fixar de en lådritning gratis!!!

                          nosfaratu!!

                          har har startat 20 trådar på detta forum..
                          13 av den är rena produkt/teknik frågor du behöver svar på!!
                          Övriga är säljes eller köpes...

                          Vad skulle du tycka om det kostade 50:- att få ett svar från någon med de rätta kunskaperna?


                          Det verkar som att vissa här tycker att även produkterna skall vara gratis!!!
                          Hallå man gör ju reklam för dem när man använder prylarna!!!
                          Utav samma anledning som jag hjälper andra , kan andra hjälpa mig , för att man vill o kan.

                          Om ett företag inte vill det , så är det stor risk att dem halkar och slår sig på nosen.

                          SERVICEKÄNSLA och ja tyvärr måste den i många fall vara gratis för att kunna få en bra connection med kunden, för att sedan kunna sälja.

                          Handlar inte om att det SKA vara gratis.

                          Jag köper i stort sett alla mina varor i Sverige , förutom när det skiljer för mycket eller om det inte finns.

                          Oftast köper jag först , för att sedan kunna utvärdera produkten ordentligt o se om den passar mig.

                          Det är inte fel att kunna titta , känna , klämma på saker , eller du kanske vill att man alltid ska köpa grisen i säcken o alltid lita blint på alla säljare.

                          Det är ett krav från allmänheten o kan man inte anpassa sig , så lär man inte stå sig särskilt länge.

                          Även du kollar säkert priser , annars vore du knäpp eller bara ofantligt rik.

                          När det skiljer FÖR mycket på vissa varor så kan man räkna ut ett o annat.

                          Är det konstigt att folk väljer den billigaste butiken kontra bäst service , NEJ inte ett dugg.

                          Comment


                          • #58
                            Re: BRL i konkurs

                            Originally posted by nosfaratu View Post
                            Det bästa man kan göra är nog att vara tillmötesgående och anpassa sig efter rådande omständigheter och göra det bästa av det.
                            Det där var en bra mening!
                            1. Det är kanske precis vad BRL gör nu, omstart, nytappning?
                            2. Det är precis vad gnällspikar, bessers, och annat sattyg BORDE göra istället.
                            3. Det är säkerligen precis vad många handlare gör, men dom sitter inte HÄR och berättar det för allt o alla.
                            Dom kanske just nu sliter helvete för sin och få andras hobby. Sitt levebröd.
                            4. Och jag vet ett gäng som sliter hårt för att dom vill att det ska bli det "bästa av det".
                            5. Och jag gör vad jag kan, o ja e grym på kaffe!
                            6. Och vad jag precis har "gjorde vad jag kunde" gjort, kan man följa nedan.

                            Kolla gärna in bilen i inlägg #1, men sikta på inlägg #2 o framåt.LÄS!
                            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=2356
                            Det är precis DET det handlar om.
                            Inspiration, till alla, från alla, helt gratis.
                            Han låter ju riktigt nöjd, hans polare kommer antagligen få lyssna, och så vill nån av dom ochså.......ringar på vattnet.

                            Det är bl.a så hobbyn ska återhämta sig, och det går mkt bättre utan gnällskallar som säkert inte har en aaaaaning om hur man kan driva ett företag.
                            En konkurs kan ju vara ett "tråkigt" sätt att städa upp, men om dom får ordning på grejjorna, kanske startar ngt nytt, vad vet jag, så säger jag bara lycka till,
                            för ALL framåtanda inom hobbyn bidrar på ngt vis.

                            Så dra igång kaffe pannorna o fnula på, bara för att det är så jäkla trevligt.
                            Eller hur Nonne?!

                            Ok, lite OT kanske, men det bjuder jag på.

                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #59
                              Re: BRL i konkurs

                              Synd att jag inte han besvara ett inlägg inan det försvann... skrattade för mig själv när jag kom på vad jag skulle svara.

                              Vi kan ju vänta med spekulationer tills allt är klart.
                              Den 18:e Januari är sista dagen att lämna in bud på företaget.
                              Ni behöver inte vara oroliga om att inte uppdateras i ämnet.

                              Men vi kanske ska hålla oss till ämnet och diskutera kunkursen och inte jämnföra 500:- basar med 5.000:- basar... skärpning.

                              Jag har jobbat på BRL i 9 år och har ALDRIG snackat skit om tex MDS, eftersom jag aldrig haft deras produkter kan jag inte uttala mig om dom heller... Och vad andra tycker skiter jag i. Bara döda fiskar flyter med strömmen

                              Nu ska jag ta en redig wirrepinne och glömma denna skit vecka...

                              Skål ta mig fan !
                              Det heter STEREO !

                              Bil: Saab 9-5 Aero Kombi -01
                              Huvudenhet: Pioneer AVH-P4100DVD
                              Processor: Audison Bit-1
                              Slutsteg: 1st 4-kanalare & 1st Mono block
                              Framsystem: JBL P6503
                              Bas: 2 x JBL GTO1014
                              Batteri: Optima YellowTop

                              Fd bilstereo montör, numera husvagns mek.

                              Comment


                              • #60
                                Re: BRL i konkurs

                                Originally posted by Horsyhorse View Post
                                Det där var en bra mening!
                                1. Det är kanske precis vad BRL gör nu, omstart, nytappning?
                                2. Det är precis vad gnällspikar, bessers, och annat sattyg BORDE göra istället.
                                3. Det är säkerligen precis vad många handlare gör, men dom sitter inte HÄR och berättar det för allt o alla.
                                Dom kanske just nu sliter helvete för sin och få andras hobby. Sitt levebröd.
                                4. Och jag vet ett gäng som sliter hårt för att dom vill att det ska bli det "bästa av det".
                                5. Och jag gör vad jag kan, o ja e grym på kaffe!
                                6. Och vad jag precis har "gjorde vad jag kunde" gjort, kan man följa nedan.

                                Kolla gärna in bilen i inlägg #1, men sikta på inlägg #2 o framåt.LÄS!
                                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=2356
                                Det är precis DET det handlar om.
                                Inspiration, till alla, från alla, helt gratis.
                                Han låter ju riktigt nöjd, hans polare kommer antagligen få lyssna, och så vill nån av dom ochså.......ringar på vattnet.

                                Det är bl.a så hobbyn ska återhämta sig, och det går mkt bättre utan gnällskallar som säkert inte har en aaaaaning om hur man kan driva ett företag.
                                En konkurs kan ju vara ett "tråkigt" sätt att städa upp, men om dom får ordning på grejjorna, kanske startar ngt nytt, vad vet jag, så säger jag bara lycka till,
                                för ALL framåtanda inom hobbyn bidrar på ngt vis.

                                Så dra igång kaffe pannorna o fnula på, bara för att det är så jäkla trevligt.
                                Eller hur Nonne?!

                                Ok, lite OT kanske, men det bjuder jag på.

                                Pierre
                                Kul att du tar detta som exempel.
                                Kanske inte hela sanningen om hur det funkar.
                                MEN det skulle kunna va precis så som du skriver så jag håller med.
                                Och just i detta syfte sitter jag ofta oxå och skriver på forum och ger tips och ideér.
                                Lägger upp projekt m.m.
                                För att det är en hobby jag älskar och har gjort det i 15 år nu så givetvis vill man ju ha det så levande som möjligt.

                                Hade jag kunnat leva på att jobba med det hade jag sagt upp mig och börjat vilken dag som helst.
                                Dock ser inte läget ut så.
                                Så för mig är det mer en dyr hobby men den ger mig väldigt mycke oxå.

                                Så jag tycker med det är synd om brl går i graven.
                                Jag har dock inte handlat av dom på väldigt många år.
                                Sist jag köpte nått hette dom bilradiobolaget.
                                Men så är jag kanske en av dom som gillar att gå in i en butik och handla och snacka lite bilstereo med likasinnade.

                                Comment

                                Working...
                                X