Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extremt bra SQL Bygge i van med Ascendant Audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Extremt bra SQL Bygge i van med Ascendant Audio

Originally posted by nosfaratu View Post
    Jo det är ett grymt bygge han har gjort som flera andra ochså har gjort , mycket tid nerlagt.

Och det blir ju bra som f-n , något för alla haterz att bita i

Själv noterade jag delen där han skrev att det blev oren signal med RUX och Iva maskinen , och att Pioneer kombon är så mycket bättre , någon som har nåt att tillägga ?
    Som han skrev: "Old Alpine had me a ton of dirty output, blame the processor for that, and the inline- RCA output control"
    Jag tror hans problem mer låg i ngt fel i den sistnämda enheten eller ngt komponentfel i 701:an , inte att sakerna i sig var dåliga och i allmänhet ger oren signal , iofs vet jag inte hur ren signal en Lanzar DA6 ger men 701 kan nog inte påstås ge dåligt ljud.
    Last edited by Hewi; January 7, 2010, 09:43.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

ja vad säger man? fy fään va snyggt!!
      finns bilen kvar så man nångång kanske har
      möjligheten att få se den lajv....
      Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
      "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
      Facebook: husse bygger gladenwagon
      Instagram: husse_bygger_gladenwagon

Comment

Originally posted by Naughty Tee View Post
        Steve är kungen av Tuben och drar enligt mig ett stort strå till hobbyn anser jag, även om jag personligen är mer imponerad av Puttes finish på bygget som är outstanding i landet för närvarande av de aktivt tävlande (vad jag vet om i alla fall).
        Håller med på alla punkter. Dilemmat är att snorungarna i 18-24 års åldern (förlåt uttrycket, men det blir så man närmar sig de 40... ) tycker att Steve Meade är nån sorts kung, när vi haft byggare i Sverige sedan 20 års tid tillbaks som gör lika bra grejer.

Och, om vi pratar amerikaner så finns det historiskt och nuvarande minst 20 som jag kan räkna upp som slår Steve Meades byggen med råge.

Internet, Google och surfning verkar vara nåt som snorisarna tror mer på än nåt annat. Som om nätet vore heligt. Tjohej så blåst man får vara...
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Håller med på alla punkter. Dilemmat är att snorungarna i 18-24 års åldern (förlåt uttrycket, men det blir så man närmar sig de 40... ) tycker att Steve Meade är nån sorts kung, när vi haft byggare i Sverige sedan 20 års tid tillbaks som gör lika bra grejer.

Och, om vi pratar amerikaner så finns det historiskt och nuvarande minst 20 som jag kan räkna upp som slår Steve Meades byggen med råge.

Internet, Google och surfning verkar vara nåt som snorisarna tror mer på än nåt annat. Som om nätet vore heligt. Tjohej så blåst man får vara...
          Detta bygge stod dock inte meade för. Klart att Puttes bil håller extrem hög klass men då är det inte samma sorts bygge heller .Jag har alltid varit ett stort fan av Show bilar med med massa bas å övriga högtalare men det ska oxå se jävligt bra ut som det gör just i denna bilen tkr ja.
          Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
          Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
          Svensk mästare Super street NW -06

Comment

Originally posted by jonash View Post

Har jag missat nåt om det bygget? Som tex att Steve Meade hade byggt den? ja trodde det va en engelsman som byggt denna?

Ang. SM annars är man inte så imponerad mer än att visst är det fräckt, vore väl f-n om inte 4-8 18" med 20-30kw till det inte skulle basa på som det gör.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Hewi View Post
              Som han skrev: "Old Alpine had me a ton of dirty output, blame the processor for that, and the inline- RCA output control"
              Jag tror hans problem mer låg i ngt fel i den sistnämda enheten eller ngt komponentfel i 701:an , inte att sakerna i sig var dåliga och i allmänhet ger oren signal , iofs vet jag inte hur ren signal en Lanzar DA6 ger men 701 kan nog inte påstås ge dåligt ljud.
              Kan det vara så att Alpinen inte gav lika mycket V rms som Pioneeren gör och att det i sin tur påverkar något.

Kan väl inte bara vara SQ snubbar som helst vill ha en så balanserad och kraftfull rca utgång som möjligt , brus (strömåtgång ?) blir ju mindre om man slipper gaina så mycket.

Men jag kan ju ha helt fel haha !?
              Last edited by nosfaratu; January 7, 2010, 18:09.

Comment

Working...
              X