Announcement

Collapse
No announcement yet.

koppla centerkanal..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koppla centerkanal..

om man får för sig att koppla in en center för att fylla ut lite smått, kan man då koppla på detta vis?
    eller blir det konstigheter då?
    Attached Files
    Last edited by ^MeTaNoLiC^; December 26, 2009, 18:13.
    för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Re: koppla centerkanal..

Om steget kan köra "trimode" på sina kanaler så ska det gå. Tänk dock på att centerhögtalaren får mer effekt än de andra högtalarna, visserligen försvinner litegrann effekt via delningsfiltret men inte så väldigt mycket tror jag.

Frekvensområdet för centerkanalen är jag lite osäker på, har för mig att det även bör kunna återge mansröster tydligt. I så fall ska nog HPF-delningen ligga på tex 300 Hz eller liknande.

Tyvärr mycket gissningar från mig, de rutinerade SQ-nissarna får ge bättre svar.

Comment

verkar inte vara så vanligt med trimode/simultankoppling nu för tiden kom jag på..
      "på min tid" kunde man alltid koppla så.. men men..

man kanske blir tvungen att krångla med ett separat steg eller åtminstone offra 2 kanaler (bryggkopplade) för att ha en center?

jag vet inte om jag ska ha nån center men jag stör mig på att det inte verkar finnas någon vettig lösning ifall man skulle vilja ha det.. sånt håller mig vaken om nätterna..
      för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Comment

Fördelen med att använda de andra två kanalerna är att du lättare kan ställa in ljudstyrkan på centerhögtalaren och matcha högre+vänster kanal bättre, blir lite mer bökigare i trimode.

Comment

Så kopplades det för 15-20 år sedan, finns lösningar i dag som gör jobbet mycket bättre och enklare!
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

du får gärna visa en sån lösning

Comment

Working...
            X