Om steget kan köra "trimode" på sina kanaler så ska det gå. Tänk dock på att centerhögtalaren får mer effekt än de andra högtalarna, visserligen försvinner litegrann effekt via delningsfiltret men inte så väldigt mycket tror jag.
Frekvensområdet för centerkanalen är jag lite osäker på, har för mig att det även bör kunna återge mansröster tydligt. I så fall ska nog HPF-delningen ligga på tex 300 Hz eller liknande.
Tyvärr mycket gissningar från mig, de rutinerade SQ-nissarna får ge bättre svar.
verkar inte vara så vanligt med trimode/simultankoppling nu för tiden kom jag på..
"på min tid" kunde man alltid koppla så.. men men..
man kanske blir tvungen att krångla med ett separat steg eller åtminstone offra 2 kanaler (bryggkopplade) för att ha en center?
jag vet inte om jag ska ha nån center men jag stör mig på att det inte verkar finnas någon vettig lösning ifall man skulle vilja ha det.. sånt håller mig vaken om nätterna..
för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..
Fördelen med att använda de andra två kanalerna är att du lättare kan ställa in ljudstyrkan på centerhögtalaren och matcha högre+vänster kanal bättre, blir lite mer bökigare i trimode.
Comment