Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polerig och putstråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Polerig och putstråden

På tävlingarna ska det ju vara snyggt och prydligt i många av bilarna.
    Startar denna tråd så vi kan diskutera medel och arbetsmedtoder.

Själv polerar jag bilar på fritiden, försöker hinna med 10-15st om året.
    Rätt roligt faktiskt fast endel undrar om jag är en idiot då
    många inte ens orkar dammsuga eller tvätta bilen.

så ös på med tips och ideer nu.
    sigpic

Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

Re: Polerig och putstråden

Originally posted by Antonic View Post
    På tävlingarna ska det ju vara snyggt och prydligt i många av bilarna.
    Startar denna tråd så vi kan diskutera medel och arbetsmedtoder.

Själv polerar jag bilar på fritiden, försöker hinna med 10-15st om året.
    Rätt roligt faktiskt fast endel undrar om jag är en idiot då
    många inte ens orkar dammsuga eller tvätta bilen.

så ös på med tips och ideer nu.
    Det låter nästan som om det vore du som borde ge oss tips istället , mitt tips för att avsevärt höja fräsch heten på bilen efter tvätt är att gå över alla svarta plast detaljer på bilen med ngt medel som återger svärtan och samtidigt skyddar plast o gummi , jag kör med: http://www.smartab.com/proffs/visaProdukt.php?prodId=43
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Hewi Bumpershine Forthewin

Comment

Originally posted by Hewi View Post
        Det låter nästan som om det vore du som borde ge oss tips istället , mitt tips för att avsevärt höja fräsch heten på bilen efter tvätt är att gå över alla svarta plast detaljer på bilen med ngt medel som återger svärtan och samtidigt skyddar plast o gummi , jag kör med: http://www.smartab.com/proffs/visaProdukt.php?prodId=43

Ja att rengöra listerna gör massor.
        Gillar dock inte färgade medel då resultat oftast lite flammigt och kladdigt ut.
        Använder samma medel som du fast mitt heter "finish"
        tror det är samma fast min är 5liters dunk?

Kör bara med Autosmart då jag handlar av "autosmartbilen"
        Vill ha allt från samma ställe och hemskt smidigt då den stannar nästan utanför mig en gång per månad.

En del tips kanske jag har hehe
        sigpic

Ägare av DekorTeknik
        Gå in och gilla!

Comment

När det gäller medel till svarta lister och plastdetaljer så säger jag bara Concept Vista, glöm allt annat klet...

Comment

jag kan rekommen medel från autosmart produkter och till lister auto glym bumper
            och vax ej för hand utan köp cycklo msk (dubbel tissad msk)
            jag helrekonda ca 50 bilar om året

Comment

Originally posted by Antonic View Post
              Ja att rengöra listerna gör massor.
              Gillar dock inte färgade medel då resultat oftast lite flammigt och kladdigt ut.
              Använder samma medel som du fast mitt heter "finish"
              tror det är samma fast min är 5liters dunk?

Kör bara med Autosmart då jag handlar av "autosmartbilen"
              Vill ha allt från samma ställe och hemskt smidigt då den stannar nästan utanför mig en gång per månad.

En del tips kanske jag har hehe
              Hmm, om det är samma "finish" från smartab som jag använde en gång i tiden, så ska det iallafall inte vara samma produkt som vinyl shield.

Finish är typ 100% flytande silikon, vilket blev totalt döden för en av mina förra bilar som jag använde det i, att lacka om bilen eller liknande efter att ha använt sånt är bara att tvärglömma =/, blir silikon-kratrar över hela bilen, gick inte o få bort. så ALDRIG mer medel med silikon i, innan jag visste det tyckte ja däremot finish va ett grymt medel,luktade nice med

Comment

vinyl shield och finish är ju inte samma saker ?

dom gör samma sakt dock, vinylshield är för utsidan, kan inte förstå om man stoppar den på insidan måste ju bli en sjukt fet yta efter....

finish är för insidan och lämnar inte samma yta,

finish är vit i färgen
                vinyl shield grön i färgen.

själv använder jag knappt sånt medel, en del äldre bilar med sliten inrednign, på nya bilar som har mer matt inredning ser det bara grisigt ut.
                NMIAB.se
                http://www.facebook.com/nmiab
                http://www.facebook.com/Ampire.sverige

Comment

använder ni inte pazzan inv och highstyle utv.

Comment

är det nån som tvätta bilen med lera och hur upplever ni resultatet

Comment

Originally posted by Nyberg View Post
                      vinyl shield och finish är ju inte samma saker ?

dom gör samma sakt dock, vinylshield är för utsidan, kan inte förstå om man stoppar den på insidan måste ju bli en sjukt fet yta efter....

finish är för insidan och lämnar inte samma yta,

finish är vit i färgen
                      vinyl shield grön i färgen.

själv använder jag knappt sånt medel, en del äldre bilar med sliten inrednign, på nya bilar som har mer matt inredning ser det bara grisigt ut.
                      Stopp o belägg nu dessa 2 produkter är samma sak bara det att vinyl shielden är tjockare o håller längre. Ett tips är att lägga vinyl shielden först vänta ca 15 min o köra finish över blir bra hållbarhet o grym lyster.

ett tips när ni tvättat era gummi mattor så duscha på finish när dom är blöta o låt de torka in så får ni bra lyster på dom med
                      Jobbar som rekondare o använder enbart smartab produkter.
                      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                      sigpic
                      Tack till Ljudia AB

Comment

Originally posted by klåp View Post
                        Stopp o belägg nu dessa 2 produkter är samma sak bara det att vinyl shielden är tjockare o håller längre. Ett tips är att lägga vinyl shielden först vänta ca 15 min o köra finish över blir bra hållbarhet o grym lyster.

ett tips när ni tvättat era gummi mattor så duscha på finish när dom är blöta o låt de torka in så får ni bra lyster på dom med
                        Jobbar som rekondare o använder enbart smartab produkter.
                        fast helt samma lär de ju inte vara, även om funktionen kanske är desamma?

vinyl shield innehåller INTE silikon står de på smartabs sida, men de gör finish

Comment

Använder mestadels Menzerna, 3M och även Autosmart´s produkter vid polering. Sedan testas lite olika vaxer...har testat ett som är RIKTIGT bra, men det kostar massor (kommer tyvärr inte ihåg vad det heter bara)

Comment

hmm jag trodde denna tråd gällde hela bilen och inte bara inv utan hela bilen och som roger t har skrivit en gång i tiden skitiga bilar skrämmer folk och det har han j rätt i
                            men alla har inte till gång till en autosmart bil och kunna köpa proffs produkter så därför skall man vända sig till konsumenter som jag tror denna tråd handlar om
                            det råd jag kan ge är
                            köp en cycklo dubbel trissad msk på feltema 3-400kr med gula trissor
                            blanda grov rubbing med Polish & Wax från autosmart för att ta bort repor
                            sen anv

Comment

För lite djupare repor så föredrar jag 3Ms flaska med grön kork. Funkar jätte bra till repor och vill man ha bort djupare repor så stänker man på lite vatten och kör me..biter otroligt bra, men man bör vara ganska försiktig då man lätt går igenom lacken.

Comment

Working...
                              X