Announcement

Collapse
No announcement yet.

5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

    Säljer Backe fortfarande sina dörrpaneler för 6.5"? Spånade runt på hemsidan men kunde inte hitta något.... Kanske inte var någon hit?

    Är det bättre att köra ett 5.25" kit på orginalpositionerna?

  • #2
    Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

    ring och prata med Mattias på backes ljudbyggeri 08-56033348 så fixar han en sådan panel åt dig.

    Comment


    • #3
      Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

      Originally posted by pretty__mike View Post
      ring och prata med Mattias på backes ljudbyggeri 08-56033348 så fixar han en sådan panel åt dig.
      Gjorde detta. De kunde fortfarande göra dessa. Priset var detsamma som innan, dvs 1995:- / paret.

      Men men, inga tanker på vad som är lämpligast? Är det värt mellanskillnaden och jobbet att få dit en 6.5"? Eftersom man flyttar ner baselementet så kanske trevägssystem är ett måste? Det kan ju fort spåra iväg.....

      Det kan ju bli ett rätt exklusivt 5.25" kit om man lägger till pengarna för panelen.....

      Comment


      • #4
        Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

        Originally posted by Ghia64 View Post
        Gjorde detta. De kunde fortfarande göra dessa. Priset var detsamma som innan, dvs 1995:- / paret.

        Men men, inga tanker på vad som är lämpligast? Är det värt mellanskillnaden och jobbet att få dit en 6.5"? Eftersom man flyttar ner baselementet så kanske trevägssystem är ett måste? Det kan ju fort spåra iväg.....

        Det kan ju bli ett rätt exklusivt 5.25" kit om man lägger till pengarna för panelen.....

        Testa att göra jobbet själv. Blir ju billigare och är roligt.

        MVH/Danne

        Comment


        • #5
          Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

          Jovars.... Bara en sak som inte är gratis: tid.... Bristvara för mig idag.....
          Dock så tror jag nog att jag satsar på ett vettigt 5.25" kit och behåller ursprungslooken i bilen....
          Last edited by Ghia64; December 11, 2009, 08:45.

          Comment


          • #6
            Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

            Originally posted by Ghia64 View Post
            Jovars.... Bara en sak som inte är gratis: tid.... Bristfara för mig idag.....
            Dock så tror jag nog att jag satsar på ett vettigt 5.25" kit och behåller ursprungslooken i bilen....

            Jo det är klart har man inte tid så blir det svårt. Men det är ju inget större fel 5.25" kit. Hade själv ett DLS UP5 för några år sen i originaluttag och det spelade riktigt bra.

            Comment


            • #7
              Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

              Vilken modell har du på gallret i dörren?

              Jag har monterat Hertz MLK 165 kit bakom gallret i 850 utan åverkan på varken dörr eller dörrsida!
              Någon av mina konkurenter sa att detta inte gick, jag säger bara.....FELFELFEL!!!

              Jag har aldrig hört en Volvodörr spela med sådan karraktär någon gång utan ombyggnad!

              Iom högtalaren sitter så högt i dörren får man en otroligt bra ljudbild, vi var tvungna att montera 3st 12" Hertz basar för att möta upp MLK kitet
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

                Det låter ju hemskt lovande, Nonne. Bilens årtal är 1996. Är Hertzbasens ytterdiameter mindre än en normal 6.5"? Elementet ser ju även rätt djupt ut...
                Nu var ju det kittet rätt exklusivt, så nu börjar man ju fundera på om det finns andra 6.5" kit som skulle passa....

                Inga bilder från installationen, Nonne?

                Comment


                • #9
                  Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

                  Originally posted by Ghia64 View Post
                  Det låter ju hemskt lovande, Nonne. Bilens årtal är 1996. Är Hertzbasens ytterdiameter mindre än en normal 6.5"? Elementet ser ju även rätt djupt ut...
                  Nu var ju det kittet rätt exklusivt, så nu börjar man ju fundera på om det finns andra 6.5" kit som skulle passa....

                  Inga bilder från installationen, Nonne?
                  Den midden är grotesk!
                  Detta är på gott och ont, gött i handen men inte alltid så kul i dörren!
                  Det fina med Hertz hemsida är att där ligger instort sett all info man behöver!
                  Lägger upp en pdf fil på kitet jag monterade, där har du de fysiska måtten angivna.
                  De flesta 6,5" middar ligger på 165 mm, MLK ligger på 168 mm!

                  Jag borde ha bilder på monteringen, jag tar ALLTID lite bilder på kundbilar jag monterar.
                  Det var meningen att göra en avdelning på min nya sajt med kund referencer!
                  Attached Files
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

                    Originally posted by DSProtection View Post
                    Jo det är klart har man inte tid så blir det svårt. Men det är ju inget större fel 5.25" kit. Hade själv ett DLS UP5 för några år sen i originaluttag och det spelade riktigt bra.
                    Här monterade jag ett UP6 kit i 850 dörr. Det kan ju va ett tips för TS.
                    Går på mindre än en helg att fixa.

                    Nonne: Skulle vilja se bild på monteringen av hertz-kittet.

                    Last edited by svampfest; December 13, 2009, 12:43.
                    sigpic Projekt 20XX Alpine - PG - Morel

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

                      Originally posted by svampfest View Post
                      Nonne: Skulle vilja se bild på monteringen av hertz-kittet.
                      Ok!
                      Jag ska bara redigera bort min Burgerking påse på min bild
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5.25" el. 6,5" kit i Volvo 855?

                        Upp med bilder på installationen nu
                        www.mbrstrangnas.se
                        www.bilstereohornan.se
                        www.mbr-audio.se
                        TEAM SQ Bilstereohörnan

                        Comment

                        Working...
                        X