Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart kan man köpa delar till & göra eget Distributionblock?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vart kan man köpa delar till & göra eget Distributionblock?

Originally posted by Mats H View Post
    Rostfritt går bort om man tittar på resistiviteten; 4% av koppar tror jag. Alltså en kopparskena på 50kvmm motsvarar 1250kvmm (35 x 35mm istället för 7x7mm).

Jag kör med 20x20mm i mässing, men det blir lite oxiderat med tiden. Mässing ligger rätt nära koppar i ledningsförmåga. Ska lämna in till förnickling senare. Skruvade kabelskor direkt på ANL-säkringar så kontakt finns.
    Jag tänkte mer på om man kunde använda rostfria skruvar att dra fast kabelskor mm i kopparblocket med.

Originally posted by diq View Post
    Det absolut bästa är att lägga på rhodium men det vet ju knappt någon vad det är
    Det låter inte billigt... , finns tydligen i olika färger(vi, blå, svart) också!?
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Det absolut bästa är att lägga på rhodium men det vet ju knappt någon vad det är
      Har för mig att Furutech har dist block i rodium.
      sigpic

Comment

Originally posted by bolle View Post
        Har för mig att Furutech har dist block i rodium.
        Nja, man kan bara lägga rhodium tunt, det skiftar sig efter bara några lager.
        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Nja, man kan bara lägga rhodium tunt, det skiftar sig efter bara några lager.
          Menade självklart inte massivt. http://www.furutech.com/a2008/produc...arr_cata=power
          sigpic

Comment

Jag använder rhodium i jobbet. Har provat lägga rhodium på batteripoler mm men det mesta är för orent för att det ska fastna i våran anläggning...
            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

De flesta metaller behöver beläggas med ett spärrskikt av Nickel för att toppläteringen skall fästa.
              /tycker Erik.

Comment

Jag har använt mig av kopparskenor i mina senaste 4 byggen och har aldrig hittills råkat ut för oxidering.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
                  Jag har använt mig av kopparskenor i mina senaste 4 byggen och har aldrig hittills råkat ut för oxidering.
                  Jo jag vet men som den tekniker man är måste man grotta ned sig lite så man vet att det blir "rätt och riktigt"
                  Köpte iallefall 1kg koppar på vägen hem idag
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                  X