Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken ska klippas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken ska klippas?

    Här e kontakten till tjejens Renault Clio!
    Just nu stängs stereon av med tändningen, vilket får till följd att den "glömmer" var på USB-minnet den var o alltid återvänder till samma låt.
    Jag vill att den skall behöva stängas av manuellt, dvs. inte över tändningen.
    Om man rycker den röda kabeln dör den, oavsett om tändningen är på. Samma gäller de två gul/gröna.

    Vilken kabel skall klippas?



    http://picasaweb.google.se/lh/photo/...eat=directlink

  • #2
    Re: Vilken ska klippas?

    gul/grön bör du aldrig ta bort eftersom det är jordning (om det är samma som elektriker använder sig av)

    Comment


    • #3
      Re: Vilken ska klippas?

      Om du vill ha den så den alltid är på, men kan stängas av med knappen på fronten skall du koppla ihop "ACC" (GUL) till samma kabeln som "BATT+" (RÖD) är kopplad på, men jag är inte säker på att det löser problemet med USB-minnet...
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Vilken ska klippas?

        jag skulle bara skifta röd och gul kabel, då blir den styrd med tändningen, men har förmodligen minnet kvar.

        Comment


        • #5
          Re: Vilken ska klippas?

          Originally posted by twostroke View Post
          jag skulle bara skifta röd och gul kabel, då blir den styrd med tändningen, men har förmodligen minnet kvar.
          Inte alltid det funkar, Renulterna brukar ha relä på +15 kabeln!
          Men annars har du rätt, +30 och +15 är omkastade!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Några följdfrågor...

            Nu har jag bytt plats på gul/grön samt gul och röd. Då styrs den över tändningen och har minnet kvar.

            Den röda är 12v konstant.
            Den gulgröna och gula är sammankopplade (som på bilden). Om man tar bort den gula från den gul/gröna funkar inget, helt död.

            Den gula ensamma har inget stift innanför kontakten så den gör inget?

            Vad gör de gul/gröna och gula tillsammans?
            De verkar vara switchade över tändningen. Hur beter jag mig för att få dem "aktiva" konstant?

            Målet är att det skall gå att spela även med tändningen av och man skall tvingas stänga av den med on/off-knappen på enheten.

            Comment


            • #7
              Re: Vilken ska klippas?

              Stereon har gul och röd kabel, dessa båda kopplar du på den röda med konstant spänning!

              Fel av mig!
              Nu kollade jag på bilden!
              Den röda och de gulgröna ska kopplas ihop med den kabeln från bilen som ger konstantström!
              Last edited by Nonne; November 22, 2009, 23:29.
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment

              Working...
              X