Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Pioneer Avic X1R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: lustig bilstereo :O

Är det inte så att man måste bygla en kabel som egentligen ska gå till parkeringsbromsen som gör att skärmen bara ska funka när man står still med parkeringsbromsen dragen?

jag har en panasonic med 7" skärm som det är något sånt på som är byglat.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Re: lustig bilstereo :O

det stämmer bra det. den kabeln måste jordas för att du ska kunna titta under färd. har gjort detta men blev ingen skillnad då heller

Comment

Re: Problem med Pioneer Avic X1R

går det se på kabeln om den är sönder?

Comment

borde komma ljud ur den om det är flexikabeln.... det gjorde det iaf i min p7500dvd, bara skärmen som va svart...

bytte flexikabeln själv men de va väl mest för att se om jag lyckades.. och lite snålhet kanske..

svårt?.. nja.
          pilligt?.. som fan!
          funkar den som den ska?... nope.. nått gick fel och numera funkar inte fällningen av skärmen som funkade innan.. men det är iaf bild på den!

jag hade lämnat in den om du inte tycker det är kul att lilla med små små saker... kan varna lite gör kontakterna som låser flexikabeln.. dom öppnas lite olika och är lätta att förstöra!

du har ju trots allt halva kostnaden redan... kabeln är svindyr i sverige!

Missade visst sida 2 i tråden innan jag skrev mitt inlägg men det passade ju ganska bra ändå..

avic'en såg iofs lättare it att byta på.. 7500 har en 3delad kabel som går till olika ställen...

Kolla även på avic411.com (tror jag det va) där finns mycket gottit..
          Last edited by wristel; November 13, 2009, 19:15.

Comment

Originally posted by wristel View Post
            borde komma ljud ur den om det är flexikabeln.... det gjorde det iaf i min p7500dvd, bara skärmen som va svart...

bytte flexikabeln själv men de va väl mest för att se om jag lyckades.. och lite snålhet kanske..

svårt?.. nja.
            pilligt?.. som fan!
            funkar den som den ska?... nope.. nått gick fel och numera funkar inte fällningen av skärmen som funkade innan.. men det är iaf bild på den!

jag hade lämnat in den om du inte tycker det är kul att lilla med små små saker... kan varna lite gör kontakterna som låser flexikabeln.. dom öppnas lite olika och är lätta att förstöra!

du har ju trots allt halva kostnaden redan... kabeln är svindyr i sverige!

Missade visst sida 2 i tråden innan jag skrev mitt inlägg men det passade ju ganska bra ändå..

avic'en såg iofs lättare it att byta på.. 7500 har en 3delad kabel som går till olika ställen...

Kolla även på avic411.com (tror jag det va) där finns mycket gottit..
            ok tack för infon .
            har bytt kabeln nu men i paketen med den nya kabeln låg även en liten kopparbit med klister på. var ska den sitta?? någon som vet!+ behöver akut hjälp med detta. så det inte är den som missats i stereon tidigare.

skulle kunna tänka mej att det är någon jord el liknande kanske?
            Click image for larger version

Name:	kabel 002.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	584679
            Last edited by karlss00nn; November 13, 2009, 20:08.

Comment

har bytt kabeln nu. å nu fungerar den klockrent : tack för all info och tips!. det har varit till stor hjälp!

Comment

Blir sugen på att plocka isär min igen för att se mo man kan få skärmen att vika sej utan att tvinga den..

Den går ut men när den ska vika upp verkar det nästan som om motorn är polvänd och vill vika skärmen neråt istället.. Nån med idéer?..

Comment

Originally posted by wristel View Post
                  Blir sugen på att plocka isär min igen för att se mo man kan få skärmen att vika sej utan att tvinga den..

Den går ut men när den ska vika upp verkar det nästan som om motorn är polvänd och vill vika skärmen neråt istället.. Nån med idéer?..
                  Snacka om att kasta sten i glashus... portade lådan till Hertz basen igårkväll... enda som skruvades ur var högtalaranslutningarna till basen ur steget.

När vi ska testa resultatet är dvd'n stendöd!!.. tar man bort fronten så blinkar "larmdioden" men det är enda livstecknet!

Testade att resetta den med och utan ström, finns Ström på både gul och röd kabel in, testat att koppla ur allt men ingen lycka..

Var lämnar man den enklast i Trollhättan?.. BRL eller ska man skicka den själv till servicen?

Comment

Klicka in på länken nedan så finner du det du söker!
                    Jag skickar alltid till Linköping, det är därifrån vi tar Pioneers reservdelar!

http://www.pioneer.se/files/se/faq/start6.htm
                    Last edited by Nonne; November 15, 2009, 18:29.
                    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

efter ännu en felsökning visade det sej att kompisen (ja de va faktiskt inte jag) hade lyckats rycka ut konstantströmmen till eq/styrboxen.... så nu lirar det kanon!...

tack för svaret Nonne... och ja.. lite mer pulver till HX250n hade nog inte skadat men vilken skillnad efter portningen!!

Comment

Working...
                      X