Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

    Alpine spelaren kommer INTE låta lika bra idag som den gjorde när den kom, om den inte är renoverad.

    Så förslaget är nog en Naka eller nån annan high-end CD transport.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #47
      Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

      okej tack.
      Tror jag ska försöka med en nackamitchi när löningen kommer.Om den är kvar då vill säga.
      Va det här forumet är bra.Man får svar på en gång.Det är guld värt för en nybörjare som mig.

      Comment


      • #48
        Re: Har någon prova Audison Bit one ljudprocessor??

        Originally posted by Nordenmark View Post
        7909 är en riktigt bra spelare, men den är snart 20 år gammal (Nonne vet precis hur gammal, han har en själv) Och även om den fortfarande låter riktigt bra börjar komponenterna i den bli till åren, kondningar och annat håller inte hur länge som helst
        Jag hade en i min testbänk när jag jobbade som servicetekniker hos Alpine Sverige (aka Lava Electronics) 2000-2001.
        Har du någon info/länk till Anniversary Edition?

        Nackamichi´s spelare låter allt som oftast riktigt bra men byggkvaliten har inte direkt imponerat på mig, men jag har inte grejat något med dom senare årens spelare, skall tilläggas. Vem marknadsför Nakka i Sverige idag?
        Lite OT, men...
        Finns det nåt sätt man vet när det är dags att serva cd:n? Har en Naka MB-100/MF-51-kombo som ska in i bilen och de är tillverkade 1999. Blir lite orolig fast grejerna funkar...

        Följer tråden med intresse eftersom jag tänkt slänga in en BitOne efter Naka-kombon.

        /Freddi
        Projekt #sqnewbeetle
        http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

        Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

        Comment


        • #49
          Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

          Fick in min nya Bit One igår då min Mcintosh MX-406 saknar allt vad filter och eq beträffar.
          Och kan bara säga det efter en nogrann Inställning.
          Att det här är nog bland det bästa ljud jag hört i en bil. NÅGONSIN!...
          Får ståpäls på armarna bara av att tänka på hur bra det låter !! ; ))
          Mvh Dagge

          Comment


          • #50
            Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

            Originally posted by Drumheadz View Post
            Fick in min nya Bit One igår då min Mcintosh MX-406 saknar allt vad filter och eq beträffar.
            Och kan bara säga det efter en nogrann Inställning.
            Att det här är nog bland det bästa ljud jag hört i en bil. NÅGONSIN!...
            Får ståpäls på armarna bara av att tänka på hur bra det låter !! ; ))
            Mvh Dagge
            Det var mkt trevligt att höra!

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #51
              Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

              @ Dagge Är det bit one? eller bit one.1. Det har varit strul med dom första bit one.
              Dom ska tydligen uppdatera de gammla,firmwire etc etc.läste lite på forum om dem.
              Min ska uppdateras innan jag får den.Det har varit spök med den.
              men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
              Kul att du är nöjd med ljudet Dagge.

              Comment


              • #52
                Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                Det enda är vell att dom hade problem med störningar på den första modellen....
                Mvh
                Jacob Sandström
                www.garaget.org/jackoo
                073 - 048 23 16

                Comment


                • #53
                  Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                  Originally posted by Jackoo View Post
                  Det enda är vell att dom hade problem med störningar på den första modellen....
                  Dem som funkar, funkar bra. Sen finns det några som haft lite barnsjukdomar, som med allt inom avancerad elektronik och DSP programmering. Men det är ju garantiärenden, så det är väl knappast problem det heller egentligen.

                  I Sverige rapporteras det ibland om störningar på digitalingångarna, medans jag vet bekanta i USA som inte alls har problem med digitalingången. Återigen, garantiärende. Det brus som några har haft i Sverige är av den karaktären att det är garantiärende, och det går enkelt att bevisa om det blir trassel, vilket jag är övertygad att det inte blir!

                  Ang. ljudet så jämförs den i USA med PXA-H701 och anses ungefär lika bra eller något bättre ljudmässigt.

                  Man anser också att Alpines F#1 status, samt Pioneers ODR låter bättre än Bit1. Konstigt? Nej, inte ett dugg. Kan ingen tycka. Inte ens en flyktigt bekant som jobbar på Elettromedia tyckte det.

                  Man skall ha klart för sig att det inte är lätt att ta fram en sån här typ av produkt. På JBL jobbade man med MS-8, också en ljudprocessor, i åtminstone 4 år, men jag tror det projektet är nedlagt nu. Oavsett så tar det tid innan saker och ting funkar till perfektion i såna här sammanhang. Att designa en förstärkare eller bas på toppnivå är i jämförelse "skitenkelt"

                  /Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #54
                    Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                    De har ju en Bit.2 och 3 på g oxå.

                    Men jag undrar om inte frågeställaren borde fundera på en Pioneer p99 istället.
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                      Originally posted by Nordenmark View Post
                      Eller 7990
                      J tyder på att det är en Japansk modell, hur är det med radiomottagarna, fungerar dom i Sverige eller får man samma problem som med Amerika-specade?
                      Man får typ in P1 och sjöfartsnytt eller vad den nu heter.

                      Eller hur det nu var för Andreas med hans japanska ODR-enhet

                      Originally posted by Peter View Post
                      @ Dagge Är det bit one? eller bit one.1. Det har varit strul med dom första bit one.
                      Dom ska tydligen uppdatera de gammla,firmwire etc etc.läste lite på forum om dem.
                      Min ska uppdateras innan jag får den.Det har varit spök med den.
                      men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
                      Kul att du är nöjd med ljudet Dagge.
                      Vad jag vet (fått höra av Anders Redigh på Armour) så säljs bara .1 nu, såvida ngn butik inte har ngn av de äldre liggandes kvar i lager.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #56
                        Re: Har någon prova Audison Bit one ljudprocessor??

                        Originally posted by Freddi View Post
                        Lite OT, men...
                        Finns det nåt sätt man vet när det är dags att serva cd:n? Har en Naka MB-100/MF-51-kombo som ska in i bilen och de är tillverkade 1999. Blir lite orolig fast grejerna funkar...

                        Följer tråden med intresse eftersom jag tänkt slänga in en BitOne efter Naka-kombon.

                        /Freddi
                        Det bästa är om man kan vara efterklok och lämna in den straxt innan den pajar
                        Vis vobiscum sit!

                        Comment


                        • #57
                          Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                          Prata med Roger på ljudstudion i dag om bit one.
                          Roger tyckte att Bit one låter sämre än p88rsII
                          om man höjer ljudet distar det tydligen.och ljudet är plattare.
                          Så han sa att det ska va. så korta signaler som möjligt för optimal dynamik.Hmmmmm han förstörde min dag.hehe.
                          en p9 eller f1 eller p99 är ett mycke bättre val om man ska spela SQ tydligen.
                          jag fråga om en vanlig dödlig amatör hör skildnad på det och han svara ja det gör du.
                          Han va stormförtjust i bit one i början med alla finneser, men resultatet va ej av den kaliber han önskat.så nu får man öppna plånboken till en beggad p9 eller p99rs.
                          Eller är det någon som har mer erfarenhet än roger på ljudstudion,som vet annat om ljudet bit one har. Vs p9 eller p99???? man vart lite vilsen nu .
                          kan ju va bra att få höra samma sak av flera åt ena hållet eller andra.
                          Tanker slår en att dom vill sälja nytt, men jag fick ej den tanken av de han sa
                          han va väldigt bestämd och verka veta vad han prata om.men vad vet jag ??
                          Man vill ej köpa fel saker med dagens snabba försäljnings rush p¨å beggade saker:-))

                          Comment


                          • #58
                            Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                            Originally posted by Peter View Post
                            Prata med Roger på ljudstudion i dag om bit one.
                            Roger tyckte att Bit one låter sämre än p88rsII
                            om man höjer ljudet distar det tydligen.och ljudet är plattare.
                            Så han sa att det ska va. så korta signaler som möjligt för optimal dynamik.Hmmmmm han förstörde min dag.hehe.
                            en p9 eller f1 eller p99 är ett mycke bättre val om man ska spela SQ tydligen.
                            jag fråga om en vanlig dödlig amatör hör skildnad på det och han svara ja det gör du.
                            Han va stormförtjust i bit one i början med alla finneser, men resultatet va ej av den kaliber han önskat.så nu får man öppna plånboken till en beggad p9 eller p99rs.
                            Eller är det någon som har mer erfarenhet än roger på ljudstudion,som vet annat om ljudet bit one har. Vs p9 eller p99???? man vart lite vilsen nu .
                            kan ju va bra att få höra samma sak av flera åt ena hållet eller andra.
                            Tanker slår en att dom vill sälja nytt, men jag fick ej den tanken av de han sa
                            han va väldigt bestämd och verka veta vad han prata om.men vad vet jag ??
                            Man vill ej köpa fel saker med dagens snabba försäljnings rush p¨å beggade saker:-))
                            Ska jag vara ärlig så tycker jag P88RSII Låter som en döende lama som det stod i en annan tråd!

                            Skämt å sido!
                            Har provat ett par olika P88or och JAG gillar dom inte!
                            Den sista "ja det blir det" tyckte jag inte funkade i basen, kändes som om den tappade informationen emellanåt!....bas.....ingen bas.......bas.......ingen bas
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #59
                              Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                              Originally posted by Horsyhorse View Post
                              Det var mkt trevligt att höra!

                              Pierre
                              Att en Eletromedia produkt lät bra
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • #60
                                Re: Har någon provat Audison Bit one ljudprocessor?

                                Så du menar att bit one är bättre än p88rsII alla dagar i veckan då Eller?
                                vil ju ha ett rakt svar.Bra eller Anus

                                Comment

                                Working...
                                X