Announcement

Collapse
No announcement yet.

fråga angående Tudor batteri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fråga angående Tudor batteri

har letat som en batteri nörd på hela nätet känns de som. men hittar fan inte va för cca/ca värde detta batteri lämnar. så vet någon va de lämnar eller kan länka till en sida så ja kan hitta all info om de så är ja så JÄVLA tacksam.
    Attached Files
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Re: fråga angående Tudor batteri

http://www.tudor-evolution.com/se/programme.html
    Klicka på Ranges
    EASY CODE TB704
    KAPACITET 70 Ah
    CCA A (EN) 540
    KÄRL L (mm) B (mm) H (mm)
    POLSTÄLLNING POLTYP FÄSTANORDNING D26
    270 173 222 0 1 B9

Comment

tusen tack för denna info. TACK, som ja letat utan o hitta något.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by perkan View Post
        har letat som en batteri nörd på hela nätet känns de som. men hittar fan inte va för cca/ca värde detta batteri lämnar. så vet någon va de lämnar eller kan länka till en sida så ja kan hitta all info om de så är ja så JÄVLA tacksam.
        Står ju på batteriet om inte annat?!

Comment

jo men ja visste inte att EN va samma som cca. annars hade ja nog inte frågat men nu vet ja allt ja behövde veta.

Comment

EN är inte samma som CCA, EN är själva mätstandarden för CCA däremot. Man kan ange CCA-värdet med olika mätstandarder, i USA så används tex SAE och i Europa använder man EN.

Comment

Originally posted by Optima View Post
              EN är inte samma som CCA, EN är själva mätstandarden för CCA däremot. Man kan ange CCA-värdet med olika mätstandarder, i USA så används tex SAE och i Europa använder man EN.

okej. men va tror du om o köra dessa tudor batterier till mitt bygge? 10st blir de i så fall. o dom är bara till bas stegen. resten av bygget går på 2st deka 1000+ batterier. http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=592

Comment

okej. men va tror du om o köra dessa tudor batterier till mitt bygge? 10st blir de i så fall. o dom är bara till bas stegen. resten av bygget går på 2st deka 1000+ batterier. http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=592
                Är de billiga? tänkte på att t.ex biltemas 75Ah batteri ger åtminstonde 720CCA vilket är en hel del mer än vad tudor batteriet ger , de kostar 1099:-/st
                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Dock så är Biltema batterierna mätta i SAE norm. Har för mej det skiljer lite i EN och SAE.
                  Alltså, har man 750SAE så motsvarar detta typ 540EN..kan dock ha väldigt fel ang detta.

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                    Är de billiga? tänkte på att t.ex biltemas 75Ah batteri ger åtminstonde 720CCA vilket är en hel del mer än vad tudor batteriet ger , de kostar 1099:-/st
                    ja vi kan väl säga så här att ja får 10st för under 3500 för alla så ja de är väl billigt. men är de inga bra batterier till bygget så skippar ja dom o köper andra. så är någon jävligt insatt i detta med batterier så får du/ni gärna tipsa om dessa batterier är något o ha till mitt bygge eller inte?

Comment

Originally posted by T-T View Post
                      Har för mej det skiljer lite i EN och SAE. Alltså, har man 750SAE så motsvarar detta typ 540EN..kan dock ha väldigt fel ang detta.
                      Det stämmer inte med vad jag har sett i olika batteritabeller iaf, CCA-värdena brukar inte skilja mer än typ 10-40 A i de tabeller som jag har sett båda dessa standarder angivna.

Jag kan ta Optimas röda batteri som exempel. För ett gäng år sedan så hette det batteriet "Optima 850" och gav ut just 850 A i CCA, då mätte man med SAE. Nuvarande röda batteri (RT 4.2) ger ut 815 A och det mäts i EN.

Visserligen är det kanske inte rättvisande att jämföra prestandan mellan två helt olika årgångar, men det ger åtminstone en liten vink om att det inte skiljer så ruskigt mycket mellan EN och SAE.

Däremot skiljer det en hel del när man jämför EN med DIN, en sån mätning ställer betydligt tuffare krav på batterierna.

Comment

men är de inga bra batterier till bygget så skippar ja dom o köper andra. ?
                        Det man kan säga är att de batterierna är helt vanliga startbatterier, dvs de är inte gjorda för att tåla en massa djupurladdningar. De kan räknas som standardbatteri, inget "märkvärdigt" alltså.

Får du tag på 10 st helt nya batterier för 3500 spänn så är det förstås ett klipp.

Comment

japp de är 10st helt nya. i så fall. men är de något o satsa på eller ska ja satsa på andra batterier?

Comment

ja vi kan väl säga så här att ja får 10st för under 3500 för alla så ja de är väl billigt. men är de inga bra batterier till bygget så skippar ja dom o köper andra. så är någon jävligt insatt i detta med batterier så får du/ni gärna tipsa om dessa batterier är något o ha till mitt bygge eller inte?
                            Det var billigt! Många A för de pengarna , om de sen inte skulle funka bra pga att de skulle vara "tröga" el ngt får ngn annan svara på då jag ej heller är så insatt , jag valde Maxxima t.ex pga att de kan ge mkt ström i förhållande till storlek/vikt men de är också ganska dyra.
                            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Visst finns det betydligt kraftigare batteri i samma storlek, men med tanke på priset för Tudorbatterierna så är de ju väldigt prisvärda. Jag tycker att du kan slå till.

Om du ser till att inte djupurladda dem så kommer de att hålla bra.

Comment

Working...
                              X