Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekommendation på riktigt bra HU med DSP och med mer än 5V i lågnivåutgångar ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rekommendation på riktigt bra HU med DSP och med mer än 5V i lågnivåutgångar ?

Har i dagsläget Kenwood 9537 som enligt min mening låter mycket bra ....

Dem spelare som inte behöver nämnas , som jag redan testat själv är:

Alpine 9855R , Pioneer P88RS II , Eclipse 8445 , Alpine 9887 , Panasonic 9901

Mvh Niklas

Re: Rekommendation på riktigt bra HU med DSP och med mer än 5V i lågnivåutgångar ?

Då är det ju bara DEX-P99RS kvar att testa.
    En spelare med viss "vill ha" känsla
    Vis vobiscum sit!

Comment

Re: Rekommendation på riktigt bra HU med DSP och med mer än 5V i lågnivåutgångar ?

Känns som den är en kopia på p88 RS II , med ett snyggare yttre och bättre EQ.

Bara priset som är åt skogen för högt , så en sån spelare är ju inte intressant i dagsläget.

Om den låter bättre men har den grundklangen som P88RSII har är den för kall för min smak , någon som vet hur den låter kanske kan beskriva mer ingående

Comment

Originally posted by nosfaratu View Post
        Känns som den är en kopia på p88 RS II , med ett snyggare yttre och bättre EQ.

Bara priset som är åt skogen för högt , så en sån spelare är ju inte intressant i dagsläget.

Om den låter bättre men har den grundklangen som P88RSII har är den för kall för min smak , någon som vet hur den låter kanske kan beskriva mer ingående
        För det första!

Krångligare menyer får man leta efter!

För det andra!

Har rattar som man knappt får grepp om!

För det tredje!

Lös front som håller på att trilla av när man använder joystick funktionen.

För det fjärde........SUCK

Men ljudet är okej, tycker dock priset är för högt eller kvaliten för låg!
        Har man lyssnat på en P88a känner man igen sig, betydligt fler detaljer och lite mer värme!

Men för min del så är en 701a med bra svarv lite mer hallelulja!

Skulle varit väldigt kul att få lyssna på Skogholms bil.
        Är säker på att en P99 kommer mer till sin rätt med högtalarkit som som ligger på rätt sida om 10k
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          För det första!

Krångligare menyer får man leta efter!

För det andra!

Har rattar som man knappt får grepp om!

För det tredje!

Lös front som håller på att trilla av när man använder joystick funktionen.

För det fjärde........SUCK

Men ljudet är okej, tycker dock priset är för högt eller kvaliten för låg!
          Har man lyssnat på en P88a känner man igen sig, betydligt fler detaljer och lite mer värme!

Men för min del så är en 701a med bra svarv lite mer hallelulja!

Skulle varit väldigt kul att få lyssna på Skogholms bil.
          Är säker på att en P99 kommer mer till sin rätt med högtalarkit som som ligger på rätt sida om 10k
          Låter lite som med mitt första möte med Alpine 9887 , trodde jag skulle få volymratten i handen , första tanken då var att herregud vad har hänt jmf med tidigare Alpine.

701 har jag faktiskt aldrig testat , kanske dags för det hmm.

Som du påpekar kanske en p99 kommer mer till sin rätt med kit i den övre SQ skolan.

Comment

Konstigt att man får ett tänk som går bakåt i tiden haha , Sony och Clarion kanske hmmmm

Comment

Clarions HD1 är ju ett alternativ men det finns typ två i sverige.
              Tror iofs Rutger kan tänka sig sälja sin.

Jag har ju 701 med den bästa svarven till. (9965)
              Jag hade bytt den vilken dag som helst mot nya P99an.

Leta efter krångligare menyer var ju ett ganska skoj uttalande från en som har en F1...
              /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post

Leta efter krångligare menyer var ju ett ganska skoj uttalande från en som har en F1...
                Skojar du med mig..........
                Jag har F#1, dom andra har.......F#2

Det finns inte en dag i veckan att min kombo är samma som DVI-F900 och PXI-H990

Ska man ha något med mer F fårdet bli med B#

Har man en gång kranat en PXA-H900 så är ALLT annat krångligt!
                Last edited by Nonne; November 4, 2009, 22:31.
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Blåpunkt , har dem något bra ??

Tänkte på Bremen MP 78 , är det nåt att hänga i julgranen ??

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                    Clarions HD1 är ju ett alternativ men det finns typ två i sverige.
                    Tror iofs Rutger kan tänka sig sälja sin.
                    Hd1? heter dem inte drz-9255 och hx-d2:P
                    Beemer med enkel installation

Comment

Tror mitt nummerregister börjar bli överlastat
                      /tycker Erik.

Comment

Nu vet jag inte hur kräsen du är när du menar "riktigt bra", men själv använder jag en Clarion DXZ788R och är nöjd. Har nog det mesta som man kan begära. Kan kanske vara värt en närmare titt på iaf. Idag kostar den inte så mycket heller.

Länk
                        http://www.clarion.com/gb/en/product...387305883.html
                        Last edited by Psycho_Squid; November 8, 2009, 19:19.
                        sigpic

Comment

är en Nakamichi CD-700II ett bra val? är den lätt i menyerna??

Comment

Originally posted by Peter View Post
                            är en Nakamichi CD-700II ett bra val? är den lätt i menyerna??
                            Låter bra och är enkel , för enkel , volymratt + bas + mid +treble.

Ingenting annat , måste tyvärr ha någon form av eq anser jag annars är det inte bra.

Comment

En fundering jag fick nu är att , varför har Alpine så stort hopp i deras modellutbud , Alpine 9887>F1 ?.

Medans tex Pioneer har P88 RS II > P99 RS > ODR.

Ska Alpine komma med en ny modell snart som är imellan 9887 och F1 ?

Comment

Working...
                              X