Re: OT: Hembiomässa Gbg 21-22/11
Min DLP har första generationens färghjul och chip. På sju år är det INGEN av de som varit hemma som stört sig på någon regnbågseffekt.
Däremot var det en läkarkompis som sa "tja, jo det är inte dumt med projje, men jag har ju "det här" (jag har glömt vad) med ögonen så jag är nog känslig för regnbågar, så en DLP kan jag nog inte ha!"
"-du tittar på en just nu..."
SÅ jag tror att det är relativt ovanligt att man är så känslig. Däremot finns det bättre och sämre DLP projjar.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
OT: Hembiomässa Gbg 21-22/11
Collapse
X
-
Fast om man inte har ett "tränat öga" så skulle jag våga påstå att man ej ser några regnbågar på en modern DLP-proj!
Så mkt grymmare svärta så jag skulle aldrig byta till en LCD efter att ha haft en DLP i några år...
//
Leave a comment:
-
Nja, jag skulle kolla upp så jag inte ser regnbågar tex, det kan du ha oturen att göra. Och då går ju DLP projektorerna bort. Tänk hemska tanke att börja se dom när man väl har handlat för 15-20k.
Jag ville inte chansa, så jag körde på en LCD,
Nej dom är inte aktiva, drömmarna går till nuforce steg eller kanske något Rotel 1090 eller kanske ett 1095, Rotelstegen skall vara neutrala med massor utav pulver.
Leave a comment:
-
Köpa projje är ju inte dösvårt. -Ta med ögonen.
Det har ju iofs hänt en del sen jag köpte min för sex år sedan, men den är fortfarande skaplig, även om man får ha det dösvart och den låter som en höfläkt.
SI3orna är de aktiva? ML brukar ju annars vilja ha rikligt med mos. Polarens Request kom inte till sin rätt förren de matades med var sitt Musical Fidelity 200. Gillar Martin Logan. Sämre med JM Lab.
Leave a comment:
-
Kanske man får göra det omtalade besöket hos dig då mt4base???
Niklas, gillar din anläggning! Och måste ge dig beröm för de vackra bilderna.
Leave a comment:
-
Thx
Bilder tagna på duken blir ju aldrig helt rättvisande, men man får ju ett litet hum om hur det kan se ut.
Det kommer nya modeller HELA tiden, men jag kände att tw700 duger för mig.
Duken överaskar med, inga veck eller konstigheter. Var lite rädd för detta iom att inte prislappen är så hög, men tji fick jag. Kingpin gör bra saker helt enkelt.
Leave a comment:
-
Niklas = Niklas F på minhembio ?
Om svaret är JA, jag gillar din uppsättning
Edit: Du han före
Leave a comment:
-
Kolla in mitt galleri på minhembio vetja, http://www.minhembio.com/Niklas%20F
Leave a comment:
-
Inte en massa, absolut max 15kkr ink allt som behövs till, kabel, duk...
Leave a comment:
-
Skall du inte slänga ut massa stålar så kan jag rekommendera dig en Tw 700, kör en sådan och en Kingpin crown 104" riktigt nöjd med den kombon.
Visst skulle jag kanske vilja ha lite mera svärta ibland, men helt ok för att ha ett HELT vitt vardagsrum.
Tror mitt största bildlyft hade vart att måla om faktiskt.
Leave a comment:
-
Ljud, och likasinnade
Jag är ute efter en projektor, eller rättare sagt att lära mig mer om dom innan jag bestämmer mig för vilken jag skall inhandla. Så klämma och känna och ställa dumma frågor till proffsen
Leave a comment:
-
Vad är ni andra intresserade utav där då?
Martin Logan är alltid lika roligt att lyssna på.
Leave a comment:
-
Vi åker till en hembiomässa för att ta en bilstereofika!
Leave a comment:

Leave a comment: