Ganska bestämd man som inte alltid var så smidig på forumet, men kunde otroligt mycket om hur man bygger högtalare. Bara skoj med någon som är lite orginell tycker jag.
Snackade i termer som man inte förstod ett skit av
jotack, kallade nån 40hz för subbas gick han i taket
Var han som rådgav mig till mina subar o gjorde låd/sågritning osv så jag bara lämnade den till bygghandeln :-)
mkt nöjd med 20hz avstämning på dem då det mest funkar som hemmabio-bas.
Grannarna i lägenheterna runtom mig är inte lika nöjda alltid iofs när det dras på lite.
Ganska bestämd man som inte alltid var så smidig på forumet, men kunde otroligt mycket om hur man bygger högtalare. Bara skoj med någon som är lite orginell tycker jag.
Snackade i termer som man inte förstod ett skit av
Det var inte ifrån X 12 som du köpte dina adire basar, ifrån minhembio alltså.
Han har byggt en del med dom.
Jo det var det men jag va inne igår o kollade och han verkade avregistrerat sig. Håkan nåt sånt hette han har ja för mig det stod på paketet.
det va inte Adire basar, utan slavbasar. basarna är Exodus audio Shiva-X.
Adire gick i konkurs för två år sen, kan ha något med det att göra. Pratade lite med Dan för ett tag sen, han äger ju fortfarande patentet till XBL2 och använde det nu till att göra billiga bredbandselement till konferenstelefoner...
Ja jag köpte slavarna beggade av en gute som köpt dem från kanada tror ja, 4 såna och 2 CSS 15" basar hade han. (skulle nog riva ringmjuran)
Jag menade annars att han Ludvig på Streaming audio inte hade 12 o 15" (Shiva-x och Tempest-X) till försäljning mera bara 18" Maelstrom-X
12" Basarna funkar bra iaf för den lilla pengen dem kostade under 2k/st tyckte jag var billigt.
Adire gick i konkurs för två år sen, kan ha något med det att göra. Pratade lite med Dan för ett tag sen, han äger ju fortfarande patentet till XBL2 och använde det nu till att göra billiga bredbandselement till konferenstelefoner...
Adire och maelstrom har jag bara hört massa gott om, men det krävs lite kunnande och verkstad för att få till lådor som inte skäms för sig i ett vardagsrum. det är något jag saknar.
Dem ska va nice iaf vad man läst omdömen o tester. aldrig sett nån in action dock.
BK monolith är väl rätt bra med.
Bygg en egen sub annars Niklas du har ju ett bra steg även om det kan bli lite varmt i 4ohm mono kanske, har bara 216thx själv så vet inte hur 218 beter sig.
Leave a comment: