Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på monoblock?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tips på monoblock?

    Problematiken om det nu finns sådan , är att vad ska man se som referens till stetsom stegen ?

    Frågan man får ställa sig är : Är det bra kontroll och låter det bra , eller är det bara ett rent SPL steg avsett för burp, tror faktiskt inte att alla Stetsom ägare är objektiva utan lutar kanske mer åt det partiska hållet .

    Likaså också att , vad är det som säger att alla stetsom ägare har en bra referens , är lite skillnad att gå ifrån MDS till Stetsom och ifrån Genesis till Stetsom !!

    Exemplen är bara till för belysa en del av "problematiken"

    Comment


    • #32
      Re: Tips på monoblock?

      Originally posted by nosfaratu View Post
      Problematiken om det nu finns sådan , är att vad ska man se som referens till stetsom stegen ?

      Frågan man får ställa sig är : Är det bra kontroll och låter det bra , eller är det bara ett rent SPL steg avsett för burp, tror faktiskt inte att alla Stetsom ägare är objektiva utan lutar kanske mer åt det partiska hållet .

      Likaså också att , vad är det som säger att alla stetsom ägare har en bra referens , är lite skillnad att gå ifrån MDS till Stetsom och ifrån Genesis till Stetsom !!

      Exemplen är bara till för belysa en del av "problematiken"
      precis! Inte bara jag som tycker så.

      Comment


      • #33
        Re: Tips på monoblock?

        Ja håller med er, samt att det är faktiskt upp till var och en att bedöma produkter som de själv vill. Däremot är det viktigt att sålla ut information från andra speciellt de som inte har andra referenser än just de produkter de har använt eller testat.

        Anledningen till att vi har byggt vår testbänk är av den enkla anledning att man inte kan gå på andras uppgifter och bedömningar, inte när det gäller effektuppgifter och absolut inte när det gäller musikupplevelsen. Alla (som fortfarande hör) har vi våra egna öron som vi kan bedömma om det låter som vi vill, vissa av oss har skaffat oss möjligheten att mäta upp effekten med, detta för att se om stegen håller det vi förväntar oss av dem eller inte.

        Comment


        • #34
          Re: Tips på monoblock?

          Jag kommer ev att sälja mitt steg och behöver tips på något annat steg att testa.

          Vill ha så mycket effekt som möjligt. Ska spela HÖGT!
          Steget ska kopplas i 1,4 ohm och ström finns så det räcker.

          Vill helst ha begagnat så om ni vet om någon annons som jag kan ha missat så länka gärna.
          Har ni något själva liggandes eller känner någon som har så PM:a

          Max 6000 kr.
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #35
            Re: Tips på monoblock?

            Originally posted by Softis View Post
            Jag kommer ev att sälja mitt steg och behöver tips på något annat steg att testa.

            Vill ha så mycket effekt som möjligt. Ska spela HÖGT!
            Steget ska kopplas i 1,4 ohm och ström finns så det räcker.

            Vill helst ha begagnat så om ni vet om någon annons som jag kan ha missat så länka gärna.
            Har ni något själva liggandes eller känner någon som har så PM:a

            Max 6000 kr.
            finns väl ngra DD M3 steg till salu lr lämnar de för lite ?

            Comment


            • #36
              Re: Tips på monoblock?

              Originally posted by ville91 View Post
              finns väl ngra DD M3 steg till salu lr lämnar de för lite ?
              Helst 5k+ gärna mer. Skulle inte tacka ner till 10kw om någon kastade det på mig
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment


              • #37
                Re: Tips på monoblock?

                Originally posted by Softis View Post
                Helst 5k+ gärna mer. Skulle inte tacka ner till 10kw om någon kastade det på mig
                e ju en på blocket som säljer 2 st zachry 3500D tror han har annonsen kvar

                Comment


                • #38
                  Re: Tips på monoblock?

                  Originally posted by ville91 View Post
                  e ju en på blocket som säljer 2 st zachry 3500D tror han har annonsen kvar
                  Blir inte den effekten jag vill ha i 1,4 ohm
                  Hopp, ska man göra nu då?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tips på monoblock?

                    Originally posted by Softis View Post
                    Helst 5k+ gärna mer. Skulle inte tacka ner till 10kw om någon kastade det på mig
                    Haha....Du får nog skaka lite mera på byxorna om du vill ha steg som lämnar mellan 5-10kw
                    sigpicMS-SOUND
                    Micke7406

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tips på monoblock?

                      Originally posted by Mikka View Post
                      Haha....Du får nog skaka lite mera på byxorna om du vill ha steg som lämnar mellan 5-10kw
                      Har ca 4500rms nu och vill ha mer, annars kan ja ju lika gärna ha kvar det jag har. 10kw är inte vad jag hade tänkt att få, men hade det kommit ett erbjudande ang ett 10k steg så hade jag inte tackat nej
                      Hopp, ska man göra nu då?

                      Comment

                      Working...
                      X