Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag det lättast?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag det lättast?

Yoo!
    Nu är det så att jag är lat och har tummen mitt i handen, iaf lat.. Tyvärr!

Därför nu när jag äntligen har fått upp mina dörrsidor på Audin så var det ju bara 4" bakom!(?) Känns som att det är omöjligt att få dit 6,5" utan att göra om allt nästan. Och jag vill ha allt bakom ordinal.
    Så då tänkte jag så här:
    Att man skulle köra diskant och mellanreg i dörren, som orginal. Och sedan 6,5" midd i hatthyllan, sendan en bas i tunken..
    Men det vet jag ju redan nu att inte kommer at vara en allt för bra lösning för ljudbilden.

Det jag har hemma just nu är:
    Alpine 9887-R
    Audison Lrx 4.1K
    Audison Lrx 1.1K
    CDT HD-62 något kanske?

Så om jag inte orkar/vill bygga om dörrarna hur ska jag lösa det smidigast och bäst?
    Ny grejer kan införskaffas, ifall det behövs på något vis.

Mvh
    Kaggen
    Last edited by Kaggen; October 10, 2009, 13:59.

Re: Hur gör jag det lättast?

Vad är det för Audi? Till de flesta nyare finns det ju adaptrar för 5,25" iaf.
    /tycker Erik.

Comment

Ber om ursäkt för den klena informationen om bilen. Det är en Audi A4 1.8TQ -01 B5

5,25 känns lite för litet då jag har en JL 13" där bak å skrammlar. Men det är inte jag som är experten här

Comment

Borde vara en 6,5 tummare med denna adapter!
        Attached Files
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Borde vara en 6,5 tummare med denna adapter!
          Var hitta du denna?

Comment

På hyllan i sin butik antagligen...

Men den versionen är ju till B6, B5 får man mig veterligen bara plats med 5,25" i.
            Hade nog letat reda på ett par stygga såna och sett hur pass bra det blir. Kan man leva med bas bakifrån så går det helt klart att få ihop hyfsat.
            /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
              På hyllan i sin butik antagligen...

Men den versionen är ju till B6, B5 får man mig veterligen bara plats med 5,25" i.
              Hade nog letat reda på ett par stygga såna och sett hur pass bra det blir. Kan man leva med bas bakifrån så går det helt klart att få ihop hyfsat.
              Samma adaptrar så om det är Bose eller inte!
              Finns 4:a olika "bilar" från 00-06 med samma adapter!

Kolla in denna då!
              Men den ska gå tom 00 enligt listan!

http://www.compotech.eu/car/dettagli...idC=2&S=&id=20

Så den borde inte passa i en 01:a
              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Det var ingen lek att peta in utopia 6.5 och få det att se "orginal" ut men det går, fram med dremel sen är det bara att tillverka en skaplig baffel till.

Comment

Jag tänkte försöka tävla i SQ så då är det bara 3-ävgs som gäller? Funderar på att jag faktiskt skulle bygga om dörrsidorna, då det verkar bli mycket jobb att få det bakom. Men man kan inte köra med midd, melanreg och diskant i dörren va? Är det bättre att köra med 2-vägs fram då? Allt verkar så komplicerat i nya bilar.

Någon som har bra bilder på hur dom byggt om i t.ex Audi A4 eller liknade?

Comment

Originally posted by Kaggen View Post
                    Jag tänkte försöka tävla i SQ så då är det bara 3-ävgs som gäller? Funderar på att jag faktiskt skulle bygga om dörrsidorna, då det verkar bli mycket jobb att få det bakom. Men man kan inte köra med midd, melanreg och diskant i dörren va? Är det bättre att köra med 2-vägs fram då? Allt verkar så komplicerat i nya bilar.

Någon som har bra bilder på hur dom byggt om i t.ex Audi A4 eller liknade?
                    Ska du tävla i SQ ska du inte montera högtalaren bakom dörrsidan!
                    Du får reflexer i panelen som transporteras bakåt, uppåt och dessa hör du som ett stort fasfel!

Att köra ett 3-vägssystem är att föredra, men du ska veta att det tar mer än dubbelt så lång tid att krana in ljudet.
                    Räkna med 3-4 månader innan du börjar närma dig ett bra resultat!
                    Samtidigt behöver du ett slutsteg till, säkringar, kabel och lite annat som drar iväg kostnaderna!
                    sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Jag är inte så hemma på SQ än, men skulle vara roligt att testa på, se om man kan få ut något av det.
                      Tanken från början var att bara laga en "korvkiosk modell bättre dunk" anläggning.. men men skulle vara kul å se var det landar.

Men om jag kör med 3-vägssytem då kan jag inte ha allt i dörren va? Nya bilar är 100 gånger jobbigare att göra om något i. Så om jag lagar om bara dörrarna, går det att få in ett 3-vägssystem med bra resultat eller är det bättre om jag bara kör med 2-vägs isåfall?
                      Som ni ser är jag totalt borta.. Men ni vill väl ha nya killar med å så..

Comment

Working...
                      X