Announcement

Collapse
No announcement yet.

förstor eller förliten låda???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: förstor eller förliten låda???

Originally posted by Maximilian View Post
    Tyvärr blev de nog mer ett konstaterande, som inte stämmde vidare heller dock.

Nu ska jag heller icke ge mig ut på för djupt vatten.

Förmodligen tappar djup om du minskar volymen, kanske att du kan få MER bas genom att på något sätt få basen mer synkad med kupén... Ska lämna exakta svaren till de som har stenkoll.

Kan lägga till att min bil även spelar aningens högre med öppen, vill dock inte göra saker för komplicerade då de redan låter bra med stängd. Så låter de vara. :P

Tack för mig!
    Ja jag låter nog också min baslåda vara i den volymen den är i nu , verkar inte som att man skulle vinna ngt på att labba bort fenomenet utefter de svar som uppkommit i tråden , kan det inte ha ngt att göra med att våglängden är så stor på sub att de på ngt vis får "sträcka ut" sig med öppna dörrar och därigenom upplever man basen som ngt högre med öppna dörrar?
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Re: förstor eller förliten låda???

Originally posted by Hewi View Post
      Ja jag låter nog också min baslåda vara i den volymen den är i nu , verkar inte som att man skulle vinna ngt på att labba bort fenomenet utefter de svar som uppkommit i tråden , kan det inte ha ngt att göra med att våglängden är så stor på sub att de på ngt vis får "sträcka ut" sig med öppna dörrar och därigenom upplever man basen som ngt högre med öppna dörrar?
      Det tycker jag låter som en väldigt bra förklaring. Om man tänker tillbaks på fysikaliska grepp om slutna och öppna pipor, så kan man tänka sig att det blir förstärkning av att öppna dörren = öppen pipa som i vissa fall (beroende på bil, låda osv.) ger förstärkning.

Borde ju vara något i den stilen!
      http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

Working...
      X