Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

    Originally posted by Mats H View Post
    Jag hade provat att köra genom skidluckan med basarna vinklade mot varandra. Tätar man runt om brukar det bli en ganska hyffsad kompromiss med tanke på att du slipper karva ur hatthyllan. Kan du ta lite plåt runt skidluckan så är det nog en fördel. Borde inte påverka bilens vridstyvhet så mycket.
    Detta borde gå att genomföra, jag kan måtta hålet in i skidluckan imorrn så kan ni hjälpa mig lite mer på traven kanske

    Comment


    • #17
      Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

      Enligt värdena ska ju PG's rsd basar trivas bäst i slutna lådor, dock är jag lite rädd för att man ska förlora mycket bas eller djup i dem när man vinklar in dem genom skidluckan.

      Har spelat i en helt kass hemmabygd portad låda tidigare, och det flåsade på rätt duktigt. Fast då saknas det ström för jag har 21mm2 strömkabel..

      Men som sagt, slutet är något jag skulle kunna tänka mig att testa i alla fall.


      Givetvis tänker jag bygga helt tätt emot baksidan av baksätet

      Comment


      • #18
        Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

        Originally posted by 940 Guldboxen View Post
        Enligt värdena ska ju PG's rsd basar trivas bäst i slutna lådor, dock är jag lite rädd för att man ska förlora mycket bas eller djup i dem när man vinklar in dem genom skidluckan.

        Har spelat i en helt kass hemmabygd portad låda tidigare, och det flåsade på rätt duktigt. Fast då saknas det ström för jag har 21mm2 strömkabel..

        Men som sagt, slutet är något jag skulle kunna tänka mig att testa i alla fall.


        Givetvis tänker jag bygga helt tätt emot baksidan av baksätet
        Du kommer inte förlora mkt bas eller djup just för skidluckans skull men jämfört med en portad låda så tappar du lite. Men med 2st tolvor i bilen så lär det räcka och bli över sålänge du spelar musik , iallefall sålänge du har effekt och ström så det räcker! Jag kör 1st Xenon tia med 500wrms på i min 740 genom skidluckan och den hänger med en bra bit upp i volym!
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #19
          Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

          Originally posted by 940 Guldboxen View Post
          Enligt värdena ska ju PG's rsd basar trivas bäst i slutna lådor, dock är jag lite rädd för att man ska förlora mycket bas eller djup i dem när man vinklar in dem genom skidluckan.

          Har spelat i en helt kass hemmabygd portad låda tidigare, och det flåsade på rätt duktigt. Fast då saknas det ström för jag har 21mm2 strömkabel..

          Men som sagt, slutet är något jag skulle kunna tänka mig att testa i alla fall.


          Givetvis tänker jag bygga helt tätt emot baksidan av baksätet
          Har du en felbyggd portad låda får steget jobba häcken av sig för att kontrollera konen. Med en rätt byggd sluten har man oftast hjälp av just lådan som underlättar för steget. Visst går det att bygga en portad som blir bra, men vem orkar lägga så mycket tid på att labba med rörlängder och volymer?
          sigpic

          -C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

          Comment


          • #20
            Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

            Originally posted by Hewi View Post
            Du kommer inte förlora mkt bas eller djup just för skidluckans skull men jämfört med en portad låda så tappar du lite. Men med 2st tolvor i bilen så lär det räcka och bli över sålänge du spelar musik , iallefall sålänge du har effekt och ström så det räcker! Jag kör 1st Xenon tia med 500wrms på i min 740 genom skidluckan och den hänger med en bra bit upp i volym!


            Okej låter bra det! Tror jag chansar och bygger en låda med elementen vinklade då.

            Svårt att bestämma sig faktiskt..

            Nej precis, är tänkt att jag ska köra med ett extra batteri i skuffen, 50mm2 kabel hela vägen, 1.5F kondensator, och mitt DLS CAD 15 får driva basarna i 2 Ohm, och det lämnar 900W då.

            Det bör räcka för att trycka på lite också.


            Haha, nej jag känner nästan likadant. Orkar inte labba för mycket med lådan. Och det är väl antagligen svårare att få till en schysst portad låda. Speciellt när PG's basar har värden som talar för slutet.

            Comment


            • #21
              Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

              Prova du på bara
              Men tycker du även ska prova å bygga med EN bas.
              så har du ju lite å jämföra med!
              Mvh. Magnus
              BronsMedlem

              Comment


              • #22
                Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

                Originally posted by fedtemule View Post
                Prova du på bara
                Men tycker du även ska prova å bygga med EN bas.
                så har du ju lite å jämföra med!
                Mvh. Magnus
                Okej! Jo det är ett bra förslag. Testa mellan portad och sluten menar du? Eller enbart testa lådvolymen så?


                Har redan 2st PG rsd basar. Tänkte då bygga slutet i varsin kammare.


                Mvh. Anders

                Comment


                • #23
                  Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

                  Va jag menade var att pröva den teori du hade först med båda basarna vinklade mot skidluckan..
                  Men bygg även en låda till bara en bas å spela den igenom skidluckan, så kan du ju värma vitrinskåpet med den andra!
                  I 4ohm har du ju bra med effekt från steget å bra kontroll..
                  Och givet viss slutet
                  BronsMedlem

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

                    Originally posted by fedtemule View Post
                    Va jag menade var att pröva den teori du hade först med båda basarna vinklade mot skidluckan..
                    Men bygg även en låda till bara en bas å spela den igenom skidluckan, så kan du ju värma vitrinskåpet med den andra!
                    I 4ohm har du ju bra med effekt från steget å bra kontroll..
                    Och givet viss slutet

                    Okej du menade så Känns som att 2st basar är lite mer för min smak, Men får börja med 2st basar och så.


                    Får försöka labba lite med detta då, verkar inte bättre än så. Det är ju trots allt efter smak o tycke.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

                      Det är ju trots allt efter smak o tycke.[/QUOTE]

                      Helt riktigt!
                      Bara DU blir nöjd så!
                      Men du...börja bygg nu å släng upp bilderna i projekt delen
                      BronsMedlem

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sluten låda Volvo 940, Phoenix gold rsd 12

                        Originally posted by fedtemule View Post
                        Det är ju trots allt efter smak o tycke.
                        Helt riktigt!
                        Bara DU blir nöjd så!
                        Men du...börja bygg nu å släng upp bilderna i projekt delen[/QUOTE]

                        Jag håller med dig, ska snart våga mig på det. Bilen ska snart ställas av och åka in i garaget.

                        Men först ska vinterkärran ut, måste meka ihop den med


                        Sen kommer det massa bilder

                        Comment

                        Working...
                        X