Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

    Hej har två DLS RW6'or i portad låda som spelar rosa brus. Konan rör sig just nu strax under en centimeter mätt från botten- till toppläget. Sitter jag fram känner jag basen lite lätt i ryggen, men det är inte o jämföra med hur det känns när man spelar musk så högt att du måste småskrika för att konversera.
    Kan tillägga att jag också lirar resten av systemen då de inte spelat allt för mycket.
    Har lagt en fläkt över stegen för säkerhets skull och om det inte är dumt enligt er (brandrisk?) så hade jag tänkt köra över natten.

    Tacksam för svar!

  • #2
    Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

    Förstod nog inte frågan riktigt? Är det fläkten du funderar över eller konuyslag..??
    Känns inte som en fläkt är nödvändig överhuvudtaget om du inte fläskar på fullt, steg brukar ha en värmereglering.

    Sen vet jag inte om man brukar köra rosa brus för att spela in basar utan en ren sinusvåg eller vanlig musik, det är ju för att motionera och mjuka upp upphägningen..
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

    Comment


    • #3
      Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

      Originally posted by jokko23 View Post
      Förstod nog inte frågan riktigt? Är det fläkten du funderar över eller konuyslag..??
      Känns inte som en fläkt är nödvändig överhuvudtaget om du inte fläskar på fullt, steg brukar ha en värmereglering.

      Sen vet jag inte om man brukar köra rosa brus för att spela in basar utan en ren sinusvåg eller vanlig musik, det är ju för att motionera och mjuka upp upphägningen..
      Konkret så undrar jag:
      Hur högt ska jag spela?
      Kan jag låta dem spela under natten?
      Visst kan batteriladdaren ladda flera batterier samtidigt?

      Comment


      • #4
        Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

        Originally posted by strepz View Post
        Konkret så undrar jag:
        Hur högt ska jag spela?
        Kan jag låta dem spela under natten?
        Visst kan batteriladdaren ladda flera batterier samtidigt?
        Kör under natten du.
        Brukar inte spela in mina saker så mycket men kör en låt på repeat, låt det gå på "halv"fart.
        lyssna bara så att det inte distar/slår igenom.
        Går bra så länge laddaren är tillräkligt kraftig,.
        Alpine Audison !GENESIS DLS

        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

        Comment


        • #5
          Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

          Spela in gör man för att mjuka upp rörliga delar.
          Spela hyffsat högt.
          När jag spelade in mina hemmahögtalare körde jag drygt 4 dygn

          Comment


          • #6
            Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

            Det finns igentligen inget bra svar på hur länge man ska spela in sina högtalare, alla har olika inspelningstid.
            Det bästa är att fråga din säljare, detta SKA han ha koll på!

            Men spela in dom på lite högre än lyssningsnivå är att föredra, med musik!!
            Visst finns det material för att spela in sin elektronik eller högtalare, men fortfarande så är det MUSIK dom ska förmedla så varför då inte spela in dom med det!?

            Mina samtliga högtalare kommer väl att gå 400-500 timmar innan en domare får lyssna på dessa!
            Det bästa är att låta det lira på nätterna, skulle inte dina steg eller laddare klara detta så BYT grejor!!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Basarna spelas in i garaget, hur högt ska jag spela?

              De gånger jag spelat in mina basar så har jag kört på fast ton (30hz) och volym så man tydligt ser att konen rör sig och bilen vibrerar lite skönt sen har det fått stå några dagar och brumma med laddaren på.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment

              Working...
              X