![]() |
|
|||||||
| Sound Quality - Ljud och tweakning Allt som förbättrar ditt HiFi-ljud i bilen. |
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
#11 | ||
|
Junior Member
![]() |
Igår var jag ute och körde med bilen, mestadels utan stereon igång eftersom jag visste att det lät kasst, men på vägen hem så provade jag nån milhemifrån och då funkade det i stort sett, ett ploppande i början bara sen gick det kanon, mysko!
Quote:
Quote:
![]() Vanligt att skylla på jordning på Pioneerstereos, ja jag vet inte, är det så? Jag har aldrig haft problem med dom tidigare, har ändå köpt nån Pioneer varje år sedan 00 typ... Får väl försöka med det och se om det blir bättre. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
![]() |
Nja Pioneer har en lite för känslig säkerhetsaspekt kring signaljorden.
De har ett par "säkringar" (noll-ohmsresistorer) kopplade till signaljorden som skall ge sig om ngt fel uppstår så att inget annat tar skada. Då tappar man signaljorden och oftast uppstår generatorvin och/eller att man hör hur cd-optiken jobbar och läser innan musiken kommer. Men jag har inte råkat ut för att detta skall påverka det inbyggda steget i en enhet, ngn med mer kunskap får gärna rätta mig om jag har fel. Däremot undrar jag vad det är för TYP av ploppande... Kollat över alla anslutningar och kablar? En tanke som dyker upp är en "mindre" kortslutning någonstans av/mellan högtalarkablarna, kan vara en kardel som ligger emot ngt vilket är tillräckligt för att ge problem. Det är VÄLDIGT svårt att hjälpa någon över internet då man inte kan kika på grejerna fysiskt, utan man kan bara rabbla en massa orsaker det KAN vara tills man hittar felet....
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
![]() |
Jag misstänker lite samma sak som Lonefox nämligen att du har glapp eller halv kortis(imellan två kablar eller emot jord) som kommer och går på ngn kabel
|
![]() |
| Thread Tools | |
|
|