Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensam hemma :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ensam hemma :)

    Då har jag byggt ihop mina toppsystem från Ino audio (i6) och kopplade in min slutna baslåda med en Jl Audio13w7 ihop med ett Audison LRX 1,2 (avsätt till min bil) samt ett stoort batteri. Tyckte tidigare att basen (jl13w) lät okontrolerad och bumlig men nu när den fått lite/väldigt mycket mer effekt så låter den BRA Anläggningen speler inte 100% integrerat vilket förmodligen beror på att jag använder förstärkarens delningsfilter men HELVETE vilket drag det är i basen

    Spelade upp kung fu panda med riktigt hög volym där pandan gör "fingertricket" och utlöser en atombomb som går riktigt djupt i frekvens, det kändes som att soffan flyttade sig en halvmeter

  • #2
    Re: Ensam hemma

    Ser ut som ett par pi60, och kommer du skaffa cr80s/es?
    Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

    Comment


    • #3
      Re: Ensam hemma

      Originally posted by Jimma72 View Post
      det kändes som att soffan flyttade sig en halvmeter
      Starta flyttfirma?

      Psst! Saknar du målarkniv?

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #4
        Re: Ensam hemma

        Det är pi60s lådor (tyvärr inte mina), jo jag kommer skaffa ino delningsfilter och px 4 i framtiden när ekonomin tillåter.
        Originally posted by trop de View Post
        Ser ut som ett par pi60, och kommer du skaffa cr80s/es?
        Last edited by Jimma72; November 19, 2011, 22:29.

        Comment


        • #5
          Re: Ensam hemma

          Originally posted by Horsyhorse View Post
          Starta flyttfirma?

          Psst! Saknar du målarkniv?

          Pierre
          Tänker du på mina fina dämpningsplattor? Så ser det ut när man är ensam hemma

          Comment


          • #6
            Re: Ensam hemma

            Nej läs vad jag citerade.

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: Ensam hemma

              Signatur och då må jag säga ännu bättre, jag kan personligen rek Y-2/-4 till dem om du spårar ur
              Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

              Comment


              • #8
                Re: Ensam hemma

                Varför får inte jag också göra så där i vardagsrummet?
                Hopp, ska man göra nu då?

                Comment


                • #9
                  Re: Ensam hemma

                  Originally posted by Softis View Post
                  Varför får inte jag också göra så där i vardagsrummet?
                  Vad får dig att tro att jag får det Lite imponerad över mig själv hur jag lyckas plocka fram så mycket prylar på några timmar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ensam hemma

                    Originally posted by Jimma72 View Post
                    Vad får dig att tro att jag får det Lite imponerad över mig själv hur jag lyckas plocka fram så mycket prylar på några timmar.
                    När katten är borta....
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ensam hemma

                      Originally posted by trop de View Post
                      Signatur och då må jag säga ännu bättre, jag kan personligen rek Y-2/-4 till dem om du spårar ur
                      Pi60 signatur är som sagt inte mina utan en kompis högtalare. Det har redan spårat ur, skulle från början ha pip men de gjorde jag mig av med innan de blev klara. Jag tror PP-4 skulle räcka och bli över men tar PX-4 "ifall"

                      Måste säga att i6 är en riktigt trevlig högtalare oxå, jag driver dem med ändast 85w och de spelar högre (volym) än vad jag pallar med och då utan hörbar dist.
                      Last edited by Jimma72; November 20, 2011, 08:26.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ensam hemma

                        Jag använder själv Pi 60+px-2,delat med cr80es,och slutsteg Rotel rb 1090 till Pi 60 och Rotel rb 1080 till px-2.

                        Låter bra.

                        Men har varit inne på att köpa px-4.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ensam hemma

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Jag använder själv Pi 60+px-2,delat med cr80es,och slutsteg Rotel rb 1090 till Pi 60 och Rotel rb 1080 till px-2.

                          Låter bra.

                          Men har varit inne på att köpa px-4.
                          Ja den kombon är nog inte fel Kör du delat och inte som basstöd?

                          Hade jag fått välja hade jag nog bara haft Pi60 utan extra basar men tanten hatar högtalare

                          Jag kommer snart ha px-2 till salu Blir infrasystem här då det blir snyggast och enklast att bygga som en möbel (så tanten inte fattar att det är en högtalare).

                          Hör av dig om du är spekulant på modulerna.

                          Mitt slutsteg kom idag så i helgen blir det att provspela igen

                          http://www.thomann.de/se/t-amp_ta2400.htm
                          Last edited by Jimma72; December 16, 2011, 20:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ensam hemma

                            Originally posted by Jimma72 View Post
                            Ja den kombon är nog inte fel Kör du delat och inte som basstöd?

                            Hade jag fått välja hade jag nog bara haft Pi60 utan extra basar men tanten hatar högtalare

                            Jag kommer snart ha px-2 till salu Blir infrasystem här då det blir snyggast och enklast att bygga som en möbel (så tanten inte fattar att det är en högtalare).

                            Hör av dig om du är spekulant på modulerna.

                            Mitt slutsteg kom idag så i helgen blir det att provspela igen

                            http://www.thomann.de/se/t-amp_ta2400.htm
                            Ja jag kör delat idag med cr 80es.Men körde tidigare px-2 som basstöd med den lilla kontrollboxen.

                            Jag gjorde ganska många tester mellan att ha systemet delat och inte.Men att dela av systemet låter bättre tycker jag,mer dynamik och man kan spela högre (ex infected muschroom,går nu att spela riktigt högt).

                            Samt att basen blir tajtare,mindre bumlig.

                            Angående inköp av ytterligare ett par px-2,så måste jag avvakta det,då jag inte vet hur jag ska få till det placeringmässigt.
                            Last edited by Välljudsfantast; December 17, 2011, 08:48.

                            Comment

                            Working...
                            X