Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring detta paket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Funderingar kring detta paket

    Originally posted by Softis View Post
    I min dator har jag bara dvi, så till skärmen har jag en dvi/hdmi kabel.
    Får man ut 5.1 ur en sådan också?
    Det beror på vad det är för grafikkort.

    Om du inte ens kan titta på .avi i TV:n med dina usb-minnen så är något fel..
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • Re: Funderingar kring detta paket

      Fungerade inte med varken mp3 eller JPEG "/

      Jag har ett ATI Radeon 5400 HD
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • Re: Funderingar kring detta paket

        Då är det dina usb-minnen som är skumma

        Det grafikkortet kan du skicka ut ljud med.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • Re: Funderingar kring detta paket

          Det ena är ju splitt nytt 2-3 dagar gammalt bara.

          Jag läste att man måste ha någon speciell DVI-HDMI adapter för att få ut ljud, kan du länka till någon sådan?
          Hittade ingen som det stod klart och tydligt på att den skickade igenom ljud
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • Re: Funderingar kring detta paket

            Originally posted by sjobas View Post
            men nu hade han ju inte en ny dator!!! den han hade var i klass med dom som beskrivs eller sämre
            5xxx-korten, som han har ett, har ett BRA hårdvarustöd för bildacceleration.
            Det kom redan på 4xxx-korten.
            CPUn belastas knappt tack vare detta.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • Re: Funderingar kring detta paket

              Originally posted by Softis View Post
              Det ena är ju splitt nytt 2-3 dagar gammalt bara.

              Jag läste att man måste ha någon speciell DVI-HDMI adapter för att få ut ljud, kan du länka till någon sådan?
              Hittade ingen som det stod klart och tydligt på att den skickade igenom ljud
              Skulle tro att du har missat att aktivera ljuddelen på grafikkortet.....
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • Re: Funderingar kring detta paket

                Originally posted by Lonefox View Post
                5xxx-korten, som han har ett, har ett BRA hårdvarustöd för bildacceleration.
                Det kom redan på 4xxx-korten.
                CPUn belastas knappt tack vare detta.
                Har han inte hdmi utgång så är det ju knappast gjort för nå hd tittande vilket krävs för det, och vad är då vitsen med det? :-S Känns ju lika som att ha en bil med 1000hk fast med en mellanaxel som klarar 100..

                Comment


                • Re: Funderingar kring detta paket

                  Två rättningar, hårdvarustöd för bildacceleration kom redan med hd2xxx korten och inte 4000-serien..

                  Sjobas: HDMI och DVI skickar ut samma signal bara att det är olika kontakter. Så det har inget med saken att göra om det är gjort för HD tittande eller ej bara för att det finns DVI-utgång och ej HDMI. Softis när du köpte ditt kort bör det följt med en sådan, annars föreslår jag att du tittar på tradera eller bygger en köpesannons på sweclockers.com om du vill komma billigt undan

                  För att köra ljud från ATI kort med DVI och rätt adapter se denna tråd. De första inläggena är rätt missvisande dock då de inte hade koll i början..

                  http://www.tomshardware.co.uk/forum/...udio-conundrum
                  Last edited by Kulan; December 9, 2011, 07:54.
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • Re: Funderingar kring detta paket

                    Vet inte riktigt vad jag ska söka på. "DVI/HDMI med ljud"? Eller vad heter dom?
                    Ska se om jag hittar orgkartongen om det ligger någon där, men det tvivlar jag på.
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • Re: Funderingar kring detta paket

                      Originally posted by sjobas View Post
                      Har han inte hdmi utgång så är det ju knappast gjort för nå hd tittande vilket krävs för det, och vad är då vitsen med det? :-S Känns ju lika som att ha en bil med 1000hk fast med en mellanaxel som klarar 100..
                      Se vad Kulan säger.

                      Originally posted by Kulan View Post
                      Två rättningar, hårdvarustöd för bildacceleration kom redan med hd2xxx korten och inte 4000-serien..

                      Sjobas: HDMI och DVI skickar ut samma signal bara att det är olika kontakter. Så det har inget med saken att göra om det är gjort för HD tittande eller ej bara för att det finns DVI-utgång och ej HDMI. Softis när du köpte ditt kort bör det följt med en sådan, annars föreslår jag att du tittar på tradera eller bygger en köpesannons på sweclockers.com om du vill komma billigt undan

                      För att köra ljud från ATI kort med DVI och rätt adapter se denna tråd. De första inläggena är rätt missvisande dock då de inte hade koll i början..

                      http://www.tomshardware.co.uk/forum/...udio-conundrum
                      Ah...dock klarar inte 2xxx av 1080 lika bra utan kräver en bättre cpu. 720 går bra.
                      Adaptern som följde med mitt 4850 klarade ljud utan problem. Däremot fick jag aktivera Ati HD-Audio under ljudenheter.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • Re: Funderingar kring detta paket

                        Yes Köpte ett begagnat 4870 för ett tag sen kan faktiskt vara så att jag själv har en adapter liggandes i kartongen. Softis du måste ju få ordning på grejerna nu vi har ju hjälpt dig med olika lösningar till förbannelse
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • Re: Funderingar kring detta paket

                          Haha ja, jag vet att ni har det och det tackar jag för.
                          Dock så hade jag visst HDMI i grafikkortet
                          Vet inte varför jag då köpte en DVI/HMDI till dataskärmen

                          Det här kortet är det jag har http://aftonbladetwebshop.cdon.se/he..._ddr2-14187241

                          Men ang det där XBMC, måste jag ha det eller kan jag bara dra en HDMI kabel ner till TV:N och använda den som en andra skärm?
                          Känns som om det kanske vore smidigast

                          *Edit* Laddade ner XBMC, fan va snyggt det är!
                          Men vad har jag egentligen för nytta av det när jag inte ens ser TV:n skärmen från datorn?
                          Last edited by Softis; December 9, 2011, 10:59.
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • Re: Funderingar kring detta paket

                            Originally posted by Softis View Post
                            Haha ja, jag vet att ni har det och det tackar jag för.
                            Dock så hade jag visst HDMI i grafikkortet
                            Vet inte varför jag då köpte en DVI/HMDI till dataskärmen

                            Det här kortet är det jag har http://aftonbladetwebshop.cdon.se/he..._ddr2-14187241

                            Men ang det där XBMC, måste jag ha det eller kan jag bara dra en HDMI kabel ner till TV:N och använda den som en andra skärm?
                            Känns som om det kanske vore smidigast

                            *Edit* Laddade ner XBMC, fan va snyggt det är!
                            Men vad har jag egentligen för nytta av det när jag inte ens ser TV:n skärmen från datorn?
                            Du kan använda TV:n som en andra skärm samtidigt som datorn är ansluten till din vanliga, inga problem.

                            Förstår inte riktigt din fråga om xbmc, grejen med XBMC är ju att det är ett mycket trevligare filmprogram än vanliga media player, vlc osv.. Du kan spela upp filmer utan att packa upp dem, hämta omslag och trailers, undertexter (subtitles) automatiskt. Sedan får du en till fördel med XBMC och det är bättre flyt / bild på din TV genom att i XBMC kan du ställa in "adjust display refresh rate to match video" som gör att om du spelar upp en HD film inspelad i 24 fps så ställer xbmc om hz:n på datorn till 24hz då aktiveras 24p läge och 600hz på din TV vilket gör en jävla skillnad mot att köra 50 eller 60hz ut från datorn
                            BMW E38 740
                            BMW M5 -01
                            bilradiohuset.se
                            SM-guld 2012

                            Comment


                            • Re: Funderingar kring detta paket

                              Okej, då fanns det alltså någon mening med det
                              Ska se om jag kan hitta en 15-20m billig HDMI kabel bara
                              Hopp, ska man göra nu då?

                              Comment


                              • Re: Funderingar kring detta paket

                                Originally posted by Softis View Post
                                Okej, då fanns det alltså någon mening med det
                                Ska se om jag kan hitta en 15-20m billig HDMI kabel bara
                                15-20m billig? Ugh...
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X