Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa mediaspelare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bästa mediaspelare?

    PS3'an åkte in i ungarnas rum så nu har vi ingen BD-spelare i vardagsrummet.

    Vill kunna titta på BD, DVD och gärna streama från tex NAS eller en PC i samma apparat.

    Hitta en som verkar kunna det mesta:
    http://dune-hd.com/hd_players/curren...-smart-b1.html

    Finns det några andra av de kända drakarna som har liknande produkter och till vettigt pris?

    Fördelen med Dune-maskinen är att den verkar kunna spela upp i stort sett alla filer utan att behöva konverteras.
    Är ingen sån person som orkar lägga min fritid på att konvertera och sånt bjäfs.
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

  • #2
    Re: Bästa mediaspelare?

    Intressant kombo med inbyggd BD/DVD. Har inte sett något liknande förr!

    För minimalt med strul är kanske ändå en separat BD/DVD-spelare att föredra ihop med en mediaspelare för streaming?

    Jag hade en sån här innan. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473945
    Kostar under tusenlappen och gör det den ska men inte mer heller.

    Andra alternativ är tex Boxee (eller min favorit Plex på Mac Mini).
    // Gurra
    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

    Comment


    • #3
      Re: Bästa mediaspelare?

      Den såg lite kul ut. Jag kör sen nått år sedan en liten htpc från asrock i biorummet.
      Styr den med touchmobilerna via universal remote. Som mediaspelare använder jag vanligen xbmc (som plex bygger på) men det som gör det värt att använda en htpc istället för en dedicerad mediaspelare är främst svt play. Plus att man kan kolla in bilstereoforum på projektorn
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: Bästa mediaspelare?

        Originally posted by Robsarve View Post
        Den såg lite kul ut. Jag kör sen nått år sedan en liten htpc från asrock i biorummet.
        Styr den med touchmobilerna via universal remote. Som mediaspelare använder jag vanligen xbmc (som plex bygger på) men det som gör det värt att använda en htpc istället för en dedicerad mediaspelare är främst svt play. Plus att man kan kolla in bilstereoforum på projektorn
        Finns det nån bra htpc med BD eller man måste ha en separat?

        Fler apparater som verkar kul:
        http://www.himedia-tech.cn/en/product_show.php?id=27
        Behöver ju extern BD, men spelar allt utom real 3D.
        Last edited by Mats H; January 4, 2012, 21:13.
        sigpic

        -C5 2008 -SQuse-
        -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

        Comment


        • #5
          Re: Bästa mediaspelare?

          Asrock med samma klena processor som jag har, de har dock dyrare variant som även klarar 3D

          http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=771441
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Bästa mediaspelare?

            Har själv köpt en Dune D1 och är väldigt nöjd då den hittills har spelat upp allt utan att knorra.Jag streamar allt och det funkar kanon Väldigt stabil spelare,har tidigare haft en Xtreamer och kan inte påstå att jag var nöjd med den

            //Roffe
            :

            Comment


            • #7
              Re: Bästa mediaspelare?

              Originally posted by Mats H View Post
              Finns det nån bra htpc med BD eller man måste ha en separat?

              Fler apparater som verkar kul:
              http://www.himedia-tech.cn/en/product_show.php?id=27
              Behöver ju extern BD, men spelar allt utom real 3D.
              Det finns många mediaspelare som lovar mer än vad som faktiskt är användbart. Köp något beprövat!

              Räkna inte alltför mycket med att de är framtidskompatibla. Utvecklarna brukar sluta utveckla nya uppgraderingar så fort det kommer en ny hårdvarumodell.
              // Gurra
              BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

              Comment


              • #8
                Re: Bästa mediaspelare?

                Om du var nöjd med ps3an så köp en ny, de måstenändå vara en av de mest prisvärda mediaspelarna.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • #9
                  Re: Bästa mediaspelare?

                  Originally posted by jensclaudius View Post
                  Om du var nöjd med ps3an så köp en ny, de måstenändå vara en av de mest prisvärda mediaspelarna.
                  Jo det ju sant, fast ska man streama måste man ha ett program snurrandes i en dator annars tar inte PS3'an emot filen?
                  Kanske man kan lägga in programet i nas'en och låta det snurra där?Funkar det att lägga Ps3 media server i en nas?

                  Shit, det här blir bara värre och värre.
                  sigpic

                  -C5 2008 -SQuse-
                  -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bästa mediaspelare?

                    En NAS med DLNA borde räcka till PS3?
                    // Gurra
                    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bästa mediaspelare?

                      Jag skulle nog rösta för Dune burken du visade först. Bildmässigt så lär du få svårt att hitta något bättre då det sitter ett Sigma 8642 i den. Sen vad jag förståt så har Dune bra support även fast det inte är något känt märke i sverige.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bästa mediaspelare?

                        Panasonic har en del trevliga BD-spelare som klarar både 3D och mängder med olika typer över DLNA....
                        Vad gäller DLNA så ligger filbegränsningarna i serverprogrammet man kör (vilka medias den klarar att streama) och hurpass stark processor och hur mkt minne man har har jag märkt.....
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment

                        Working...
                        X