Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslåda 2 x SoundStream SPL12 "The Mule" + GAS Silver C2001

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: Baslåda 2 x SoundStream SPL12 "The Mule" + GAS Silver C2001

Precis som rubriken antyder har jag en baslåda med två stycken SoundStream SPL12 av den legendariska "The Mule"-versionen till salu. Elementen drivs i dagsläget av ett GAS Silver C2001 som egentligen inte alls mäktar med att driva elementen fullt ut.

Lådan är av universaltyp och inte modellanpassad på något sätt, dock custombyggd av en snubbe som tävlade i billjud för länge sen så den är tät och ordentligt byggd med de rätta måtten för just dessa element.

Nypris på baselementen var på sin tid 2 795 kr/styck, och de har inte spelats mycket sedan jag köpte dem år 2000 hos dåvarande Hifiklubben i Jönköping. Vi snackar om totalt kanske 20-30 timmar.

Nypris på slutsteget var på sin tid 4 995 kr då det köptes nytt hos BRL i Jönköping. Det har alltid endast spelats ihop med dessa element och har följaktligen spelats exakt lika många timmar. På grund av garageförvaring ser slutsteget lite slitet ut, men det är inte mycket använt och fungerar fortfarande ypperligt även om det är för svagt för baselementen.

Vill ha 2 500 kr + frakt för detta paket. Vid ett flertal intresserade blir det budgivning av med 2 500 kr + frakt som utgångspris. Förskottsbetalning till mitt bankkonto gäller innan något skickas.

Bilder samt mått på baslådan kan ordnas på begäran.
Working...
X