Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steg till dubbla 12"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steg till dubbla 12"?

Hej. Jag är ny här och har en fråga angående slutsteg.

Jag har en låda på ungefär 2*30l med 2 st "rör" i varje utrymme.
    I denna låda så huserar 2st Lanzar max pro ST på 800w rms och 1600w max.
    Varje bas är på 4 ohm och dom är enkelspoliga(stavning)

Skulle vara väldigt glad om någon vänlig själ kunde rekommendera ett prisvärt steg som klarar av att driva dom här basarna

MVH /swedawn

Re: Steg till dubbla 12"?

http://dbakuten.se/detail-item_id-318347

http://dbakuten.se/detail-item_id-16276

två prisvärda steg om man ser till effekt/krona

Comment

Hittade det här steget som är väldigt billigt om man ser effekt per krona. Någon som kan säga hur det är kvalitets mässigt?

http://www.ridetech.se/lanzar-max-30...lutsteg/9660-0

Comment

Effekten som står listad där är högst troligt max effekt, inte rms, ytterst svårt att tro att man kan få ut 3000wrms @ 2ohm på 80amp säkring. Men det va ju billigt och samma märke som på basarna och de skadar väl knappast

Comment

Originally posted by Roppin_ View Post
          Effekten som står listad där är högst troligt max effekt, inte rms, ytterst svårt att tro att man kan få ut 3000wrms @ 2ohm på 80amp säkring. Men det va ju billigt och samma märke som på basarna och de skadar väl knappast
          Oki Har du någon aning om vilka kablar jag behöver till det(mm2)

Comment

Det steg du länkar till är ett tvåkanals steg och uteffekten är inte alls som beskrivningen säger. Jag rekommenderar hellre något av de steg som Roppin_ länkade till, de ger mest troligt bättre kontroll av basarna. Dock har jag inte lyssnat på de stegen.

Till Lanzarsteget borde 21 mm2 kabel med 100 A säkring räcka, de andra stegen bör nog ha 30-35 mm2 kabel och 150 A säkring om du vill utnyttja dem fullt ut i 2 Ohms belastning.

Comment

Originally posted by Optima View Post
              Det steg du länkar till är ett tvåkanals steg och uteffekten är inte alls som beskrivningen säger. Jag rekommenderar hellre något av de steg som Roppin_ länkade till, de ger mest troligt bättre kontroll av basarna. Dock har jag inte lyssnat på de stegen.

Till Lanzarsteget borde 21 mm2 kabel med 100 A säkring räcka, de andra stegen bör nog ha 30-35 mm2 kabel och 150 A säkring om du vill utnyttja dem fullt ut i 2 Ohms belastning.
              Oki. då blire att spara så man får råd med ett sånt steg

Comment

Här har du mycket effekt för pengen http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...a1500-p475666/
                Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Men nog för man mer "slusteg" för pengen om man köper SPL, men inte har ja betalt av nån för att föreslå deras produkter så vilket som är nog iaf bättre än ditt Lanzar steg

Comment

kanske värt att nämnas att de 2-kanaliga steget du länkade kanske inte är stabilt i 2ohm i bryggat läge. hade åt minstånde köpt ett monoblock till basarna.. jag ångrar mig än idag att jag köpte ett 2-kanaligt istället för monoblock då jag inte var så insatt.
                    \m/

Comment

För alla intresserade så har jag nu beställt ett Zachry 1200d och hoppas på att det spelar bra (om inte så har min kusin lovat att köpa de)

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/...1200d-p333293/

Comment

jag tror att dom flesta steg funkar bra bara dom får den ström som krävs så spelar det ingen roll om det är billigt lr dyrare steg , finns folk som lägger flera tusen på steg och sen skiter i batterier och kablar som krävs till steget och sen gnäller på att det är ett skit steg osv

Comment

Originally posted by Åke_stefansson View Post
                          jag tror att dom flesta steg funkar bra bara dom får den ström som krävs så spelar det ingen roll om det är billigt lr dyrare steg , finns folk som lägger flera tusen på steg och sen skiter i batterier och kablar som krävs till steget och sen gnäller på att det är ett skit steg osv
                          Det finns det nog säkert många av Jag passar även på att byta mina 8mm2 kablar till 31mm2. Har fått ganska mkt råd av min polare som är lite mer insatt i billjud än jag

Comment

Originally posted by swedawn View Post
                            Det finns det nog säkert många av Jag passar även på att byta mina 8mm2 kablar till 31mm2. Har fått ganska mkt råd av min polare som är lite mer insatt i billjud än jag
                            va ska du driva framsystemet med?

Comment

Originally posted by Åke_stefansson View Post
                              va ska du driva framsystemet med?
                              Mitt "framsystem" består av 2st JBL GTO 428 som drivs direkt av http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...c-kd-r621.html
                              Sedan har jag Saab original 6*9 i "hatthyllan" även dom drivs på sterion

Comment

Working...
                              X