Announcement

Collapse
No announcement yet.

vad för avstämmning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vad för avstämmning

råkade byta till mig en sån här bas och min fråga är vad blir de föravstämmning med de portade förslaget?

ska sitta i en gmc vandura(cheva van)

är de ett vettigt förslag för biltypen?

enligt parametrarna vad trivs den bäst i slutet eller portad?

http://www.sonicelectronix.com/item_...5GTi-MkII.html
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Re: vad för avstämmning

polarn hade en sån för nått år sen i en 100liters portad med dubbla 4" rör runt 20-25cm, lirade på bra, de tråkiga e väl att de e 6ohm spolar så de ska ju till ganska rejäla steg för att få fart på de,

Comment

vad är de för avstämmning då?
      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Enligt parametrarna passar slutet bättre, men folk bygger nog oftast basreflex kan jag tänka mig. Deras eget lådförslag på 113 liter har en avstämning på 28 Hz enligt manualen, det är dock lite väl lågt även i en Cheva van tycker jag. Man kan ju börja på 35 Hz och successivt höja avstämningen ifall lådan spelar för mycket djupbas.

100 liter netto verkar ju spela på ordentligt utan att vara alltför peakad ändå, tar man 1 st 6" port så kan röret göras 25 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar.

Comment

Originally posted by Optima View Post
          Enligt parametrarna passar slutet bättre, men folk bygger nog oftast basreflex kan jag tänka mig. Deras eget lådförslag på 113 liter har en avstämning på 28 Hz enligt manualen, det är dock lite väl lågt även i en Cheva van tycker jag. Man kan ju börja på 35 Hz och successivt höja avstämningen ifall lådan spelar för mycket djupbas.

100 liter netto verkar ju spela på ordentligt utan att vara alltför peakad ändå, tar man 1 st 6" port så kan röret göras 25 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar.
          okej jag bygger nog hällre en sluten låda om de är bättre(är ju lite sq människa hehe)borde väl rocka på rätt bra ändå?
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

kan en slotport låda på 147l avstämd till 27hz funka eller blir de helt pankaka?
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
            X