Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

    Tjena tänkte bygga ny låda till basarna. 2x Zachry BX-P12R
    men har inge koll alls på volymentill dessa basar
    bilen är en audi 100 c4 avant och jag hade tänkt mig en slot port låda till dom.
    materialet är 22 mm golvspån och låd måtten jag vill ha är iprincip bredden som ska vaara 1110mm bred då den ska sitta tight där bak.

    nån som kan ta fram en ritning åt mig

    MVH/Christofer.K
    Last edited by Christofer_k; October 11, 2011, 06:33.
    Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
    Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

  • #2
    Re: Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

    De vill ha 40 liter per bas. Jag hade kört en 6" aeroport istället för slotport om du ska spela musik. Vad ska du mata med för steg?
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

      Originally posted by Kulan View Post
      De vill ha 40 liter per bas. Jag hade kört en 6" aeroport istället för slotport om du ska spela musik. Vad ska du mata med för steg?


      okej kmr de passa i kombi bil ? har ett spl dynamics ice 800 som kanske är i under kant men de får duga kör 1 ohm ca 800wrms
      Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
      Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

      Comment


      • #4
        Re: Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

        Originally posted by Christofer_k View Post
        okej kmr de passa i kombi bil ? har ett spl dynamics ice 800 som kanske är i under kant men de får duga kör 1 ohm ca 800wrms
        Det är lagom effekt för BX-P12R vid musikspelning, kommer fungera fint. Ja det tror jag absolut. Rörlängden får du sedan labba lite med, ska du spela djupt så kommer röret få hamna utanför lådan pga rörlängden. Om du inte vill ha röret utanför lådan kan du köra med dubbla 3" portar istället, det funkar till musik
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #5
          Re: Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

          i dagensläge kostar aero rör förbannat mkt nu när inte biltema har så kör med markavlopsrör 160mm om de nu funkar med ca 6" port annars 110 rör går ju men ett 4" rör för 2 basar låter lite väl lite
          Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
          Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

          Comment


          • #6
            Re: Volym + port storlek till 2 x Zachry BX-P12R

            Yttermått: Bredd=111 cm, Höjd=40 cm, Djup=40 cm. Porten är 7 cm i innerbredd och totalt 27 cm lång 22mm

            porten i denhära lådan flåsar en hel del tänkte om jag skulle byggaq om lådan och för minska kammaren till varje bas ungefär 40liter
            om nån skulle kunna tips hur jag ska göra om lådan

            porten som jag hade flåsa så mkt så å den var som 3 st 4" rör så nu har jag skaffa rejält 8" port med trattar som är 12" om de nu går att använda sig av de? porten är ca 1,5 - 2 meter går ju att kapa valfri längd
            Last edited by Christofer_k; October 13, 2011, 16:38.
            Alpine, Focal, Spl Dynamics, Genesis, Kenwood, Pioneer, Jbl, Mtx, Re Audio, Mutant,
            Sinus Live, Dynaudio, Dls, Mds , Gas, Rockford Fosgate, Dragster Audio Art, Digital Designs, Zachry, Proson

            Comment

            Working...
            X