Announcement

Collapse
No announcement yet.

basar framåt och rör uppåt i en sedan???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• basar framåt och rör uppåt i en sedan???

ja har köpt mig en audi A8 och nu lurar ja på om ja kan köra basarna framåt och täta ordentligt så basarna spelar in igenom skidluckan och sen dra upp rören/portarna i hatthyllan. har ingen lust att bygga bandpass om ja slipper. eller är de de enda alternativet i en väldampad sedan?
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Re: basar framåt och rör uppåt i en sedan???

Jag kör själv så och det funkar utmärkt, har inte haft problem med peakar i vissa frekvenser osv.

Har 2 st 15" som spelar genom skidluckan med varsin 6" port uppåt

Detta i en Mercedes

Comment

Lånar tråden lite!

Hur skulle det funka om man klämmer in 4st 12 basar och vänder de uppåt samt 2st aero 6 portar som kommer igenom hatthyllan i en sedan BMW 325i ? Om man ens får in grejjerna så borde man få vara glad kanske, hehe
      Originally posted by Softis
      Sätta den i ytterväggen och öppna fönstret så har man en portad låda då

Comment

Originally posted by Zäta View Post
        Lånar tråden lite!

Hur skulle det funka om man klämmer in 4st 12 basar och vänder de uppåt samt 2st aero 6 portar som kommer igenom hatthyllan i en sedan BMW 325i ? Om man ens får in grejjerna så borde man få vara glad kanske, hehe
        Hur kommer du få plats med allt det på samma baffel? hade svårt att få plats med 2 st 12"basar med 1 6" port i min bil, och kan inte tänka mig att du har mycket mer plats, eller?

Jag har mercedes c-klass

Comment

Jag kör bas framåt och portar uppåt, funkar bra men kan ana vissa toppar och dalar i frekvensåtergivningen kring avstämningen. Men för normalt bruk är det inget problem.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

hade en 15" bas som spelade framåt genom skidluckan i min gamla BMW, med porten genom hatthyllan. satt en ram runt tätad med fogskum, helt tätt, men det spelade faktiskt lägre än lådan ståendes spelande bakåt ut i bagaget. däremot lät det ju 100 gånger snyggare och mkt snytigare!

Comment

de blir nog basar och port spelandes igenom skidluckan. tog bor skisacken eller va de heter. så nu är de bara och fälla ner armstödet och njuta av lite bas eller ja i morgon hoppas ja det är de. ska hämta spånskivor och rör då. sen blir de test om man blir nöjd med 2basar eller om ja måste bygga en låda för alla 3 basarna. men tack för infon man fått
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Working...
              X