Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

    Du ska nog byta din 20mm2 kabel till 50mm2.
    Har du mätt volten på steget?

    Tycker det borde spela mycket högre!
    Själv fick jag 143,4 med EN Solo X 12 vid 36 hz så din AQ 18" borde spela bra mycket högre än 144
    Hopp, ska man göra nu då?

    Comment


    • #47
      Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

      jag har lite dåligt me guld i kistan just nu. därför jag inte har några värre kablar och batterier hade fan 100mm2 kablar till steget i min gamla bil...

      har typ mellan 11-12V när det poppar fullt me negerdunk i bilen.

      ja det borde fan spela högre än såhär.. min gamla aq 15" i 70L låda spela ju som sagt 147.5 på en BAE splpro... med liknande stegkapacitet.

      Comment


      • #48
        Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

        Du får ha i åtanke att du har ett steg för bara 2000 riksdaler

        Du kan inte förvänta dig något under för dom pengarna,
        Som vanligt får man vad man betalar......Beklagar.
        sigpicMS-SOUND
        Micke7406

        Comment


        • #49
          Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

          Originally posted by Mikka View Post
          Du får ha i åtanke att du har ett steg för bara 2000 riksdaler

          Du kan inte förvänta dig något under för dom pengarna,
          Som vanligt får man vad man betalar......Beklagar.
          sant.. men enligt mätningar som en snubbe gjort så ska det ju faktiskt lämna inte alls långt ifrån samma effekt som ett sinus 3000, och ett sånt och 15" spelade mkt högre i min gamla goffe ju :/

          men visst ska ett annat steg in nån gång framöver

          Comment


          • #50
            Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

            Lovar dig att det ger nästan ingenting i 11v

            Vet en som spelade 149,6 med en AQ 18 i en golf II med ett Zachry 3500 kopplat i 1 ohm.
            Och det var med en 170 liters låda med 2 st 6" portar avstämd till 40 hz.
            Hopp, ska man göra nu då?

            Comment


            • #51
              Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

              Det var då fan.. Varför kan det inte spela så i min biljävel för!

              Comment


              • #52
                Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                Du har för lite ström.. en av orsakerna
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #53
                  Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                  ja ja pappppaaa

                  ne men seriöst. är biltemas AGM batterier prisvärda/nåt att ha?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                    har en fråga till er andra basknarkare. har nån provat bas bak, port/portar upp i en polo eller liknande bil med gott resultat? porten sitter just nu ca 5-10 cm från luckan bak. känns som det kanske är så att porten inte riktigt fungerar som det är tänkt då.

                    min tanke är att såga bort fronten/baffeln på lådan, men spara själva kanten. alltså såga med cirkelsåg 22mm innanför kanten runtom. sen lägger jag en baffel utanpå den. på så vis tjänar jag 10L. alltså blir det 170 istället för 160l. sen tänkte jag en 6" aääääero på var sin sida om basen pekande uppåt. vad tror ni om det?

                    har även fått helt gratis ca 5m 35mm2 kabel av en polare så ska försöka fixa 2 eller fler billiga batterier o lägga i baljan bak.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                      Tyvärr tror jag inte på idén att göra så, bättre att ha tvärt om isf. Dvs, bas upp, port bak.

                      Det du skulle kunna göra är att kapa upp ett stort hål i botten på lådan och bygga ner i baljan.
                      Vet inte hur stor den är, men 20-40 liter tycker jag du borde kunna få till.

                      Har du sne rygg på lådan? Om inte kan du kanske ha batterierna mellan lådan och sätet?

                      Vad är det för mått på lådan?
                      Hopp, ska man göra nu då?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                        Originally posted by Softis View Post
                        Tyvärr tror jag inte på idén att göra så, bättre att ha tvärt om isf. Dvs, bas upp, port bak.

                        Det du skulle kunna göra är att kapa upp ett stort hål i botten på lådan och bygga ner i baljan.
                        Vet inte hur stor den är, men 20-40 liter tycker jag du borde kunna få till.

                        Har du sne rygg på lådan? Om inte kan du kanske ha batterierna mellan lådan och sätet?

                        Vad är det för mått på lådan?
                        hade det varit ett alternativ, att ha bas uppåt, skulle jag stå och såga låda för fullt nu basen är över 5cm för manlig i sin storlek för att få plats i gay-polon monterad på detta vis. bakåt is the only way...

                        lådan är absolut maxad på alla håll och kanter, och har snerygg. baljan är grund, ca 17-20cm på djupaste stället, och liten i diameter. plus att jag behöver det utrymmet för batterier senare

                        varför tror du inte på portar uppåt? ifrågasätter inte din kunskap, men är nyfiken på varför du tror som du gör.

                        har också fått för mig att porten gärna ska spela bakåt i denna typen av bil, alternativt uppåt tillsammans med basen, men nu är ju porten för nära bagageluckan. så det kanske inte blir optimalt, men iaf bättre. så tänker jag optimalt hade ju varit 15" storlek på basen och ha den spelande uppåt... doohhh.. eller 2 12or smaskens..

                        Comment


                        • #57
                          Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                          Anledningen som jag tror att det spelar högre med porten bakåt är för att du får en laddning emot bakluckan som sen studsar fram i bilen.
                          Har du den uppåt så känns det som att ljudet sticker upp i taket och rakt ner igen.

                          Skriv måtten på din låda så ska jag rita upp den i sketchup och titta lite på den
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                            visst, laddning mot luckan bak. men många som spelar riktigt högt kör ju med grejerna pekande uppåt ska iaf testa aerosar uppåt. kostar ju bara 600kr.. billigt jue!! (not...) och skulle det skita sig så har jag iaf aerosar sen, för i vilket fall, får jag ju bygga ny låda, för såhär går det ju inte ha det!!

                            Bredd: 89, höjd:55, djup övre 35, kan eventuellt gå upp till 40 här. men är 35 nu. djup nedre än 45. tror jag det var...
                            Last edited by Vw_performance; July 27, 2011, 23:37.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                              Dom som spelar högt uppåt har oftast basen också uppåt.
                              Sen finns det alltid undantag som tex CRX med bas fram och port bak
                              Hopp, ska man göra nu då?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Lådtips AQ HDC15 D2 för Polo 95

                                Den som lever får se har iaf luskat ut hur jag ska bygga om lådan för att få ca 15-17l nånting extra. Det är ju en ökning på ca 10%.

                                Det och port uppåt kommer ta mig till db himlen

                                Comment

                                Working...
                                X