Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fi BTL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fi BTL

Tänkte bara säga att för er som letar bas och vill spela riktigt riktigt högt och DESSUTOM kunna ha en bas som hänger med i snabba låtar, testa FI´s BTL serie. Är sjukt nöjd med min 18". Jag har testat en del basar: kicker solo x 18, orion HCCA 12" och 15", powerbass 3xl 15", Re audio sxx 15", men av alla dom så måste jag säga att BTL spelar både högre och snyggare! Blev riktigt överaskad hur den presterar tillsammans med mina zx1000.1 steg i ett väggbygge i min volvo 740. Det kan ju också bero på lådorna jag har byggt, men jag har verkligen lagt ner tid på alla lådorna jag har gjort till alla basarna, alltid byggt i 24mm mdf.

Mvh Erik

Re: Fi BTL

Har en 15" liggandes kasnke ska kasta ur spl 12an och slänga in den då

Något lådförslag till en 15"?
    RE, DD, Pioneer

Comment

Ja testa det, du blir nog inte missnöjd skulle jag tro. Jag vet inte vad 15" vill ha för volym, men skulle tro 150 liter ca.

Comment

3-5 kubikfot (85-142 liter) avstämd till 30-35 Hz verkar vara en generell rekommendation enligt Fi:s hemsida, portarean görs ca 77-103 cm2 per kubikfot.

Antar att detta gäller grundmodellen, dvs dubbelstackad magnet och "normal" talspole med 16 mm Xmax. Parametrarna till 2x1 Ohm och 2x2 Ohm verkar inte skilja mycket, då gäller säkert lådförslaget för båda modellerna.

Comment

Man tackar får nog ta en titt på detta nästa helg
          RE, DD, Pioneer

Comment

bra att du e nöjd

Comment

Working...
            X