Hej jag är ny på forumet och undrar är b2 hd12 en bra bas till dbdrag eller bara skit jag hade tänkt 2 stycken på två spl dynamics 3500d och 2 andra basar. Tack på förhand Mvh glenn t
Announcement
Collapse
No announcement yet.
är b2 hd12 bra till db drag
Collapse
X
-
Re: är b2 hd12 bra till db drag
Ska du ha 4st basar så köp av samma modell! Annars är dom helt ok som SPL bas! Tål bra med effekt i rätt låda!Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.
Comment
-
jag hade tänkt en vägg med 4 basar problemet e att jag har en kompis som vill sälja 2 av dom här till mig för 3500 bra pris faktist men jag har inte råd med 2 till har 2 där hemma som är från usa det är fi btl 1 18 1 15" hade tänkt detta skulle sitta i en a traktor möjligen ha bara 1 btl 18 o 2 b2 hd 12 ocksåOriginally posted by AndrAAx View PostSka du ha 4st basar så köp av samma modell! Annars är dom helt ok som SPL bas! Tål bra med effekt i rätt låda!
Comment
-
Inte blanda element med olika konarea! Det blir bara skit! Och inte heller element av olika modeller/märken. Om du mot förmodan ska göra det så borde du bygga separata lådor för dom olika! Sedan om du ska hålla på med SPL så blir lådorna och porten ganska stora! Inget som fungerar att räkna i ett progg om du ska spela riktigt högt!Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.
Comment
-
jag hade tänkt att väggen skulle vara updelad i två delar med 18 tummaren där nere i en 8 eller 10 cubic feet box avstämd till 32 hz en 6"aeroport eller en slottport. När man ska tävla då stämmer man av den till 45 hz. Lådan med b2 hd12 ska vara på ungefär 6 cubic feet avstämd till sammaOriginally posted by AndrAAx View PostInte blanda element med olika konarea! Det blir bara skit! Och inte heller element av olika modeller/märken. Om du mot förmodan ska göra det så borde du bygga separata lådor för dom olika! Sedan om du ska hålla på med SPL så blir lådorna och porten ganska stora! Inget som fungerar att räkna i ett progg om du ska spela riktigt högt!
Comment
-
Visst kommer det att låta, men skulle inte göra det själv och skulle inte rekommendera det till någon annan heller!
Räkna med minst 2st 6" till 18" kanske mer! IA basarna (18") ska ha ca 500-700cm2 i portarea, skulle tro att Fi ska ha liknande! (6" Aero ca 195cm2)Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
Comment
-
ok så ungefär 3 stycken då varför är det så dåligt med att ha olika element jag är ny har bara hållit på med ljud i typ lite mer än ett halvår såOriginally posted by AndrAAx View PostVisst kommer det att låta, men skulle inte göra det själv och skulle inte rekommendera det till någon annan heller!
Räkna med minst 2st 6" till 18" kanske mer! IA basarna (18") ska ha ca 500-700cm2 i portarea, skulle tro att Fi ska ha liknande! (6" Aero ca 195cm2)
Comment
-
Det är till 1st 18" kolla hur mycket plats detta kommer att ta först före du fortsätter!Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
Comment
-
så det kvittar om dom är i sepererade låder. jag hade tänkt spela både ton och musikOriginally posted by The one n only View Postkör med 2 st HD 12or
lägg tid på lådan
Ska du spela ton eller musik?
Blanda inte märke,storlekar mm på basar
då olika basar tar fram det sämsta ur varje bas
Comment
-

Comment