Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Batteri

Vet inte riktigt om denna punkt hör hemma här, men börjar bli kris nu med mitt batteri. De har ju några år på nacken och inget batteri med bra kräm i.
    Har kollat lite själv och tänkte på Running bull någon som har erfarenhet av dessa batteri och vet om det är något att satsa på?? Ska ju användas i ljudbygge så måste ju vara ganska rejält.

Tacksam för svar
    Mvh Simon

Re: Batteri

Det beror mycket på hur du ska använda batteriet. Running Bull är helt klart ett bra batteri som det finns bra med kräm i.
    Mycket prisvärda batterier tycker jag!

Comment

väldigt nöjd med mina Running Bull batterier, kör med 70Ah modellen.

Det som skiljer Running Bull batteriet mot många andra AMG (Absorbent Glass Mat) batterier som Optima t ex, är att Running Bull batteriet har ett standard mått, i detta fall:

längd: 278 mm
      bredd: 175 mm
      höjd: 190 mm

Utöver att det har normala mått så har Running Bull batterierna även fungerat otroligt bra för mig.
      Har ett i bruksbilen som inte gett mig några bekymmer överhuvudtaget, samt så har jag några som sitter i min testbänk hemma, och även de har skött sig klanderfritt.

Mina femtio ören...

Mvh
      Rutger
      Du lär så länge du lever, heter det.
      Jag tror att motsatsen är lika sann.
      Bengt Feldreich

Comment

Jo men jag ska använda det till ljudbygge så måste vara ganska hög ah. Ni gärna skicka en länk på ett batteri.
        Mvh Simon

Comment

är ju en som ska sälja Northstar batterier på säljes avdelningen, 110- resp 115Ah tror jag det var, om Du är ute efter Ah.
          Inget av de två modellerna har dock "standardmått".

Vill Du ha maximalt med Ah så äre 2 volts celler som gäller. Då kan Du komma upp i en massa Ah.

Mvh
          Rutger
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich

Comment

skriv vad du har för prylar så kan nog nån hjälpa dig med vad du behöver för batteri..

Comment

Just nu driver jag 2 st Ds1214 med Mds T5 slutsteg på 1700 rms + ett lite mindre steg till sidohögtalare.
              Mvh Simon

Comment

Jag uppfattar det som att du har 1st T5 per bas och då tycker jag att du ska köra med 2-3 batterier. Får du plats med 95Ah batteriet från Banner RB i motorutrymmet så kör gärna med 1 fram och 2 bak. Då kan du spela lite utan att få stora spänningsfall. Annars går ju 3 gärna 4st 70Ah bra det med. =) Har du begränsningar och bara kan köra ett batteri så försök då att få in ett så stort som möjligt.
                Det finns ju riktiga grisar till batterier som kan klara det helt OK som t.ex Hollywood SPV120.

Comment

Ne just nu har jag bara ett t5 men blir nog ett till elmia. Sen har jag batteriet bak redan för bygger i en volvo s60.
                  Mvh Simon

Comment

Okej. Men om du ska in med ett till T5 innan elmia så är det lika bra att fixa upp batteribanken ordentligt när du ändå håller på tycker jag. =)
                    Det är inte roligt att köra 3-4kw på ett batteri. Körde själv så en stund och en kompis som jag hjälpte att bygga körde också så med 2st T5 faktiskt. Ett Hollywood SPV60 använde han sig av och han hade spänningsfall ner till 10,2V på en multimeter.
                    Ett ocilloscop hade nog visat 4-6V i dom värsta dipparna.

Kolla lite på vad du får plats med och utgå från det om du bara vill ha 1st batteri.
                    Och ska du ha ett batteri så kolla på dom värre. Kinetiks eller Hollywoods större modeller.
                    Ska du ha in fler batterier så är Banner ett bra val.

Comment

Okej tack för svar
                      Tänkte sikta på två st banner nu till att börja med
                      Mvh Simon

Comment

Originally posted by ssimon View Post
                        Okej tack för svar
                        Tänkte sikta på två st banner nu till att börja med
                        Mvh Simon
                        Banner Running Bull 95ah är ett mycket bra batteri!
                        Använder 8st själv..
                        Dom är billiga just nu på Blekingebilradio oxå
                        om de finns några kvar..
                        Mvh

Comment

Working...
                        X