Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådförslag Pioneer TS-W3001D4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Lådförslag Pioneer TS-W3001D4

Där har du en anledning till att ena basen pajjade
    Då Gainen inte är nån volymkontroll

Det är lättare än man tror och bränna en bas

Tror inte Pioneerbasen går att kona om så det är bara att köpa en ny bas

Comment

Originally posted by The one n only View Post
      Där har du en anledning till att ena basen pajjade
      Då Gainen inte är nån volymkontroll

Det är lättare än man tror och bränna en bas

Tror inte Pioneerbasen går att kona om så det är bara att köpa en ny bas
      Men det jag tycker är jävligt konstigt är att slutsteget ska levererar 2000 watt i 1 ohm vid 12 volt. Och en bas klarar max 3000 watt.

Comment

Oftast är det inte efekten som dödar, Jag har drivit en Peerles 15" som ville ha RMS 400W med 1500 Orion watt, höll hur bra som hällst tills jag spelade för högt och utan att lysna, vips,

Det är Oren signal till basen som dödar, Dist.

Vist finns det gränser, men så länge det låter "bra" så brinner det inte..

och det går att bränna upp en 3000W bas med ett 300W steg bara höja och kräva mer efekt av steget en det klarar av att leverera. och vips distar det.. konan rör sig i värsta fall inte alls.. allt blir varmt och vips,, Poff
        Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Comment

Jag drev min Memphis MOJO som var specad till 1000 rms med över 4000 rms och spelade fullt dagligen utan att den ens gick varm.

Man får ha lite koll på inställningarna och lyssna efter dist så är det lugnt
          Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Är det bara å hiva basen på tippen eller ska man försöka ta isär den och se om det går å laga eller går det att sätta i en annan omkoningssats eller vad ska man göra?

Comment

Originally posted by lantz View Post
              Är det bara å hiva basen på tippen eller ska man försöka ta isär den och se om det går å laga eller går det att sätta i en annan omkoningssats eller vad ska man göra?

KOlla med

http://www.hogtalarservice.se/

Dom brukar kuna lösa lite av varige =)
              Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Comment

Originally posted by Shidapu View Post
                KOlla med

http://www.hogtalarservice.se/

Dom brukar kuna lösa lite av varige =)
                Ok, tack för tipset!

Comment

Men nu när jag bara har en bas så tänkte jag göra en låda till den.
                  Jag tänkte att det skulle spela högre emot vad det gör idag.
                  Jag tänkte samma storlek på lådan som jag har ni fast bara med en bas då(alltså 56 liter och en h 30* b 4,3* l 58 slotport)
                  Vad tror ni om det?

Comment

Den spelar teoretiskt sett högre och enormt peakat, men i verkligheten är det inte säkert att den spelar speciellt mycket högre. Konutslaget ökar eftersom lådvolymen blir mycket större för den enskilda basen, det är lättare att basen bottnar vid hög volym.
                    Last edited by Optima; November 20, 2010, 20:26.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                      Den spelar teoretiskt sett högre och enormt peakat, men i verkligheten är det inte säkert att den spelar speciellt mycket högre. Konutslaget ökar eftersom lådvolymen blir mycket större för den enskilda basen, det är lättare att basen bottnar vid hög volym.
                      Så vad rekomenderar du? Ska jag ta den utträkning som du gav mig tidigare och dela allt med 2 eller hur ska jag göra?

Comment

25 liter netto, porten är 30 x 3 cm och 58 cm lång. Det är mitt förslag. Kanterna i portens ändar bör även här rundas av pga höga lufthastigheter.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                          25 liter netto, porten är 30 x 3 cm och 58 cm lång. Det är mitt förslag. Kanterna i portens ändar bör även här rundas av pga höga lufthastigheter.
                          Men om jag vill spela superhögt med den då, vad ska jag ha för lådstorlek då?
                          Eller är det som du skrev förut att i teorin ska det spela högre men du vet inte med denna bas.

Comment

Om du vill spela "superhögt" så bör 56 literslådan göra det i teorin, det stämmer. Kollar man vad du skrev från början så ville du ha "högt med musik" och då är 25 liter netto mer lämpligt.

Comment

Originally posted by lantz View Post
                              Ska ha två stycken Pioneer TS-W3001D4 i en Saab 9000.
                              Tänkte ha en portat låda men jag vet inte hur stor lådan eller portarna ska vara.
                              Kan någon hjälpa mig?
                              http://www.pioneer.se/se/products/25...1D4/specs.html

Pioneer rekommenderar att du monterar den slutet i 22,6 liter per bas. Det kommer att fungera bra i din SAAB 9000. Tacksam bil att köra slutet i.

Comment

Working...
                              X