Announcement

Collapse
No announcement yet.

låda mds fr10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • låda mds fr10

    Ska hjälpa polaren o fixa en låda till hans mds fr10, har en sluten låda på 45 liter liggandes, och en massa 3" aeroportar liggandes, går det köra 1 eller 2 st 3" portar, läste att 4" port annars va lagom, blir inte så mycket effekt till basen.

  • #2
    Re: låda mds fr10

    Den där lådan kommer i teorin att spela ganska peakat, vill han att basen ska spela högt så kommer nog lådan att fungera bra tror jag. Minst 2 st 3" portar bör det vara om basen drivs fullt ut, men portlängden kan dra iväg en del om avstämningen ska göras en bit under 38-40 Hz.

    Vilken bil gäller det och vilken musiktyp ska spelas mest?

    Comment


    • #3
      Re: låda mds fr10

      Volvo 745 han lyssnar på kristet utseende mycket

      Comment


      • #4
        Re: låda mds fr10

        Ni kan prova med 2 st 3" portar där rören kapas 28 cm långa, sedan sätts trattar i båda ändar. Personligen tror jag att det spelar för peakat, men vi får väl se.

        Har annars räknat på en annan låda som är 20 liter netto med 61,6 cm2 slotport (28x2,2 cm i uträkningen) och är totalt 56 cm lång, då ligger avstämningen runt 38 Hz. Parametrarna är tagna från "första generationen" av FR10W, jag hittar inte till MKII just nu och dessutom vet jag ju inte vilken av basarna han har.

        Comment

        Working...
        X