Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken Klass?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken Klass?

    om man ska köra med 4st 15" i bagaget under rutlinje.
    men har mer än två batterier.

    måste man köra NW då?

    MVH Johan

  • #2
    Re: Vilken Klass?

    Originally posted by jsson87
    om man ska köra med 4st 15" i bagaget under rutlinje.
    men har mer än två batterier.

    måste man köra NW då?

    MVH Johan
    Ja. Eller extreme om nåt fram i bilen är så ombyggt/dämpat/förstärkt att det inte längre kan klassas in i superstreet.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #3
      Re: Vilken Klass?

      okej tack för snabbt svar Frippe =)

      Comment


      • #4
        Re: Vilken Klass?

        Trådkapning på hög nivå men TS verkar nöjd över sitt svar.

        Vilken klass kommer en pickup med 4x15" och 4 batterier komma i? Ombyggda dörrsidor och allt under rutlinjen. dock på flaket..
        Å andra sidan var hittar jag reglementen för dom olika klasserna inom dBDragracingen. Kollade just på förbundets hemsida men stod bara dom olika klasserna.
        Hittade just reglerna och vad min tolkning sa så blev det Super Street. Väldans vad det har ändrats i reglerna sedan jag läste det sist.

        Innan fick man bara få en mätning på max 140 dB om man satt i bilen Varför har detta ändrats? De var ju rätt sundt igentligen.
        Last edited by connsann; August 4, 2013, 23:56.

        Comment


        • #5
          Re: Vilken Klass?

          Originally posted by connsann View Post
          Trådkapning på hög nivå men TS verkar nöjd över sitt svar.

          Vilken klass kommer en pickup med 4x15" och 4 batterier komma i? Ombyggda dörrsidor och allt under rutlinjen. dock på flaket..
          Å andra sidan var hittar jag reglementen för dom olika klasserna inom dBDragracingen. Kollade just på förbundets hemsida men stod bara dom olika klasserna.
          Du ska kunna klassa in i antingen SS NW eller Extreme.

          Tyvärr kan ja inte ge ett säkert svar på detta men vet att man kan köra Super Street NW med pickup på något sätt.
          Måste nog bygga på ett visst vis för att det ska vara giltigt ska ja tro.

          Är dörrsidorna ombyggda så du endast förstäker runt högtalarna på din originaldörrsida så klassas det in i SS klasserna men förstärker du hela dörrsidan med glasfiber eller annat material eller bygger nya dörrsidor av t.ex MDF så klassas den in i Extreme.

          Du hittar reglementen på Engelska på www.termpro.com

          Comment


          • #6
            Re: Vilken Klass?

            Om mitt mål var att tävla så hade det blivit en skåp bil i SS NW hade varit enklast att bygga tror jag :P

            Comment


            • #7
              Re: Vilken Klass?

              Tar ett kort senare idag på mina dörrsidor till golf2an som klassade in i SS NW för massa årsedan. kommer bli liknande i lillpickisen.

              Comment

              Working...
              X