Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med låda till Kicker l7 10"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hjälp med låda till Kicker l7 10"

    Ditt problem är i detta fallet
    1: Ditt framsystem klarar inte av att möta upp basen/ Den så kallade snärt basen du är ute efter kommer från framsystemet.

    2: Du ska INTE ha 6x9 högtalare när du har en baslåda/ Problemet är att dom inkräktar på varandras frekvens och det som händer då är att du upplever din baslåda som mullrig/Dålig.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #17
      Re: Hjälp med låda till Kicker l7 10"

      Kollade upp vad jag har för 6,5or, de är ett par gto6508c på 4Ohm, är dom verkligen så klena?

      Förstår vad du menar med 6x9orna och basen men trodde jag kom undan de problemet med att ställa in på steget så basen bara spelar upp till 100 alternativt 120hz och på 6,5ornas steg att dom börjar som lägst på 100 alternativt 120hz. Men de kanske inte funkar så enkelt?

      Edit: Om ja nu behöver mer kräm i framsystemet, skulle ja kunna på något sätt komplettera mina 6,5or med mina infinity 5,25or på 75rms (dom är ju på mer rms än 6.5orna kom ja på nu!) och få bättre resultat eller måste jag byta ut dom mot något bättre? 5.25orna är ifrån Reference serien men har säkert över 10 år på nacken, dom är dock aldrig använda.
      Last edited by varvarn; June 29, 2013, 16:10.

      Comment


      • #18
        Re: Hjälp med låda till Kicker l7 10"

        Håller på och bygger lådan nu och har kommit halvvägs då en polare säger att jag inte kan ha basen spelandes ut genom skidluckan och porten upp genom hatthyllan med anledning att dom inte samspelar då utan att man måste ha port + element på samma sida. Är det så??

        Comment


        • #19
          Re: Hjälp med låda till Kicker l7 10"

          Jodå det funkar alldeles utmärkt att köra bas framåt och port uppåt! Du kan dock få lite utsläckning vid vissa frekvenser men kan du stå ut med det så funkar det finfint. Optimalt är dock att ha bas och port på samma sida.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #20
            Re: Hjälp med låda till Kicker l7 10"

            Tack för svaret, men nu har jag ändrat mig och tänkte göra en 4 ordningens bandpass istället.

            Comment

            Working...
            X