Halloj.
Jag har tragglat sedan i lördags med att ihop vettiga mått till en baslåda till mina två ES15 mk1.
150 liter (152) stor skall den vara
SPL Port: 1200cm2 port 15.5cm lång för 43hz avstämning
Musikport: 800cm2 port, 34cm låg för 27hz avstämning
Portarna får göras så som att lådan byggs med spl-port och musikporten görs brevid som en insticksport.
Men jag får verkligen inte ihop måtten. Jag vet inte hur jag ska bygga lådan.
Bästa mått jag fått fram hittils är (innermått):
Bredd: 85cm
Djup: 60cm
Höjd: 30cm
Problemet blir då att L-porten till musikporten tar i basarna. Eller kanske precis ligger kant i kant med magneten..
Jag behöver även plats på baffeln för att fästa insticksporten, så den blir L-formad även i ovankant.
Någon som fattar, vill och kan hjälpa mig med vilka innermått jag ska ha i min låda?
Maxmått vad jag får plats med:
96cm*65cm*37cm
Jag har tragglat sedan i lördags med att ihop vettiga mått till en baslåda till mina två ES15 mk1.
150 liter (152) stor skall den vara
SPL Port: 1200cm2 port 15.5cm lång för 43hz avstämning
Musikport: 800cm2 port, 34cm låg för 27hz avstämning
Portarna får göras så som att lådan byggs med spl-port och musikporten görs brevid som en insticksport.
Men jag får verkligen inte ihop måtten. Jag vet inte hur jag ska bygga lådan.
Bästa mått jag fått fram hittils är (innermått):
Bredd: 85cm
Djup: 60cm
Höjd: 30cm
Problemet blir då att L-porten till musikporten tar i basarna. Eller kanske precis ligger kant i kant med magneten..
Jag behöver även plats på baffeln för att fästa insticksporten, så den blir L-formad även i ovankant.
Någon som fattar, vill och kan hjälpa mig med vilka innermått jag ska ha i min låda?
Maxmått vad jag får plats med:
96cm*65cm*37cm

Comment