Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brygga 2st SPL Dynamics Ice 3500D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Brygga 2st SPL Dynamics Ice 3500D

Originally posted by Vw_performance View Post
    vill bara tillägga till alla lipsillar, att det visst går, går hur jävla bra som helst att köra linkade/dockade steg. sen om det är något som kanske blir en gnutteplutta bättre elller sämre? ingen aning... men kan inte bry mig mindre heller

Gör som du vill men inte ens Björn dBAkuten rekommenderar det av en anledning.

Ingen som sagt att det inte går att linka två steg men går något galet som att du eldar upp basen låt säga är
    risken VÄLDIGT stor att du skjuter båda stegen fortare än du hinner stänga av dom, vilket det inte är värt.

Så har man inte erfarenheten av att linka steg så var det där ett ganska dumt uttalande.
    Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
      Gör som du vill men inte ens Björn dBAkuten rekommenderar det av en anledning.

Ingen som sagt att det inte går att linka två steg men går något galet som att du eldar upp basen låt säga är
      risken VÄLDIGT stor att du skjuter båda stegen fortare än du hinner stänga av dom, vilket det inte är värt.

Så har man inte erfarenheten av att linka steg så var det där ett ganska dumt uttalande.
      jag har erfarenhet av att köra ice 3500, 1500 dockat. det fungerar hur bra som helst enligt mig. sen tvivlar iaf jag, på att stegen skulle få så mkt spö av ex bashaveri. dom slår i protect snabbare än man hinner blinka. när jag körde väldigt låg last kunde jag inte starta över en viss volym utan fick kugga upp under burpen. en kugg för mkt i starten fick konorna att göra ett utslag ^^ sen protect.

men tack för att det framkom en liten bit info om varför du inte tycker man bör docka. lite detta jag var ute efter. varför alla är så mkt emot det, när det ändå finns möjlighet att göra på detta vis. och stegen är ju till och med byggda för att kunna köras på detta sättet. så why not? :P

smidigt är det också, då man bara rattar ena steget. det andra får sin input färdigmixtrad från mastersteget.

fördel nr 2, valmöjligheten att kunna lasta ner för dB tävling?

men känner du till några speciella aja bajan ang dockning så får du läxa upp mig. korkad är jag inte men inte heller fulllärd.

kyss

Comment

Jag kör mina R1500D dockade och har gjort så nu för andra året utan bekymmer. Eldade en bas på elmia 2011 när jag hade 2x15", stegen gick i protect utan bekymmer. Jag kan inte köra annat än dockat då jag har 5 basar pararellkopplade nu. (1,6ohm på kabeln).
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

precis.

jag är inget proffs. men jag köper inte att man "inte ska koppla så" utan en rimlig anledning, när det dessutom är byggt för att kunna köras såhär.

har kört dockat flertalet gånger, och aldrig vart några problem. det är min erfarenhet det..

Comment

Sämre kontroll och det låter sämre.

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
              Har en fråga ang att köra stegen dockade. Varför inte?

förenklar ju en hel del, plus i mitt fall kan jag köra 0.5 ohm tävling och 2 ohm för musik.
              Hoppas att du inser att om stegen brinner så har du ingen garanti när du kör dem i 0.25 ohm.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
                Hoppas att du inser att om stegen brinner så har du ingen garanti när du kör dem i 0.25 ohm.

jag har köpt dom begagnade så tror väl inte nån garanti gäller ändå?

kör inte dockade steg nu ändå. har faktiskt kört med ett tills nu, men ska ge det en chans till att knuffa i 1ohm var, annars blir det nog nya konor/spolar eller högre serie. hähä

Comment

Working...
                X