Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken ska man välja ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken ska man välja ?

    Tjenare allihopa gladabasnissar

    Jag har ett litet problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa då jag inte blir nå klokare hur mycket jag än läser. Det är så att jag ska börja tävla i Bassrace i sommar och vet inte vart jag ska ta licenser osv. Dom jag har vart å läst på är

    Bilstereoförbundet, EMMA, IASCA. Vad jag har hört så bygger man efter bilstereoförbundets regler så ska man kunna spela i vilken man än väljer men ni som har vart med ett tag kanske man hjälpa mig med lite tips och för och nack delar. Hoppas jag inte blir helt idiot förklarad nu tack på förhand Mvh Hampus
    SM 3a Bassrace 129,9 2013

    Sponsorer :
    Anderssons bilservice
    Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
    0295-10850

    sigpic

  • #2
    Re: Vilken ska man välja ?

    Du behöver ingen licens för att tävla på nån tävling, iaf inte bassrace, dbdrag eller andra former av tävlingar som BSF anordnar. Hur det är med IASCA vet jag inte men tror inte de heller har nåt licenskrav för att tävla.

    Det behövs dock licens i BSF om du tänkt vara med och samla kvalpoäng för att kunna kvala in till SM-finalen i tex bassrace. Men för att vara med på nån tävling utan tanke på SM krävs ingen licens, man betalar då bara startavgiften för tävlingen.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #3
      Re: Vilken ska man välja ?

      Originally posted by Frippe_L View Post
      Du behöver ingen licens för att tävla på nån tävling, iaf inte bassrace, dbdrag eller andra former av tävlingar som BSF anordnar. Hur det är med IASCA vet jag inte men tror inte de heller har nåt licenskrav för att tävla.

      Det behövs dock licens i BSF om du tänkt vara med och samla kvalpoäng för att kunna kvala in till SM-finalen i tex bassrace. Men för att vara med på nån tävling utan tanke på SM krävs ingen licens, man betalar då bara startavgiften för tävlingen.
      Okej tack så mycket ! Då har jag fattat totalt fel, tur att de finns folk som vill hjälpa en nybörjare
      SM 3a Bassrace 129,9 2013

      Sponsorer :
      Anderssons bilservice
      Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
      0295-10850

      sigpic

      Comment


      • #4
        Re: Vilken ska man välja ?

        När bilstereoforbundet.se väl kommer upp så borde man lägga stor tid på nybörjarguider.
        sigpic

        Ägare av DekorTeknik
        Gå in och gilla!

        Comment


        • #5
          Re: Vilken ska man välja ?

          Originally posted by Antonic View Post
          När bilstereoforbundet.se väl kommer upp så borde man lägga stor tid på nybörjarguider.
          Jo de borde dom göra, tror de skulle förenkla för många sen slippa att många ställer samma fråga. Har försökt googla men utan nån större framgång därför jag bestämmde mig för att fråga er här på BSF. Hoppas ni står ut !
          SM 3a Bassrace 129,9 2013

          Sponsorer :
          Anderssons bilservice
          Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
          0295-10850

          sigpic

          Comment

          Working...
          X