Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra ljudpaket Mitsubishi Colt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra ljudpaket Mitsubishi Colt?

    Hej,

    Har idag en Mitsubishi Colt 2011 med Orginalstereon, Audison bit Ten, Frontarna utbyta mot Focal men vet ej exakt vilka, Focal KITBUS25 under sätena samt orginal o bakdörrarna. Fått allt installerat på en bilfirma. Ibland saknas en del av basen eller slår igenom men rent generellt är det ganska bra ljud. Kan man göra något för att tweaka systemet? Gärna inte för dyrt då lösningen var ganska billig. Det skumma jag märker är om jag ändrar i huvudenheten så det är lika balans mellan bakhögtalare och front så är basen via sub bättre, vad beror det på? Ursäkta alla nybörjarfrågor men hoppas på tips och hjälp. Inte kontaktat firman igen då jag kanske kan tweaka lite själv för bättre ljud eller är det menlöst?

  • #2
    Re: Bra ljudpaket Mitsubishi Colt?

    Mina svar gäller rent generellt:

    Frontarna bör du kunna ställa in filtret så att de inte spelar de allra djupaste tonerna, dvs Högpass. Testa runt 60Hz.

    Om basen slår igenom betyder det att du spelar för högt! (mot vad högtalarna klarar av...). Lösningen är A: spela inte så högt, eller B: Byt sub till något kraftigare.

    Comment

    Working...
    X