Börjar fundera på ifall jag skall sätta igång att uppdatera ljudet på bruksbilen - en VW Golf VI. Tänkte höra ifall någon här skulle kunna bidra med litet inspiration 
Grundide:
- Enbart SQ - spela fint utan behov av att spela högt. Musik: blandat men gärna Cardigans, Kent, Sheryl Crow, Dido, Maggio osv. Naturtrogna, klara röster och djup i musiken är härligt
- Inget större behov av stor sub i första läget - tycker att en bra 6.5" spelar djupt nog för mitt behov.
- Vill utnyttja originalplacering för högtalarna så långt det går (vet inte vart de sitter ännu
)
- Kan tänka mig byta HU om det underlättar installation - finns sådana som funkar bra med CANBUS nu vad jag förstår? Men hur är det med ljudkvaliteten?
- Budget - inte definierat ännu, men säg någonstans mellan 10-20k kanske? Köper gärna bra grejor begagnat. Installerar själv.
Ideer och förslag någon (från företag eller privatperson går lika bra)??

Grundide:
- Enbart SQ - spela fint utan behov av att spela högt. Musik: blandat men gärna Cardigans, Kent, Sheryl Crow, Dido, Maggio osv. Naturtrogna, klara röster och djup i musiken är härligt

- Inget större behov av stor sub i första läget - tycker att en bra 6.5" spelar djupt nog för mitt behov.
- Vill utnyttja originalplacering för högtalarna så långt det går (vet inte vart de sitter ännu
)- Kan tänka mig byta HU om det underlättar installation - finns sådana som funkar bra med CANBUS nu vad jag förstår? Men hur är det med ljudkvaliteten?
- Budget - inte definierat ännu, men säg någonstans mellan 10-20k kanske? Köper gärna bra grejor begagnat. Installerar själv.
Ideer och förslag någon (från företag eller privatperson går lika bra)??

Comment