Beror på, vad ska du göra? För normalt bruk eller om du tänkt börja tävla så duger den alldeles utmärkt! Men om du vill kunna kräma ut det mesta ur dina grejer när det gäller ljudkvalité så har den en del att önska.
Den är prisvärd och klår dom flesta (om inte alla?) andra spelare i samma prisklass, men det finns som alltid betydligt vassare grejer. Den duger helt klart om du bygger för normalt vardagsbruk eller om du tänkt börja tävla i SQ, men om du vill bygga en riktigt bra anläggning så bör du satsa på en bättre enhet. Kenwooden klarar inte av att få fram lika mycket detaljer som dyrare enheter från t.ex. Alpine och Pioneer och låter dessutom inte helt korrekt.
Fint, Chriztoffer!
Förstår vad du menar, och det grundar väl sig i vad man har för behov då..
Fast jag börjar förstå Kenwooden, och den har klart mycket mer inställningar
än min tidigare Alpine CDE-111r som lät bra som den gjorde.
Men...fanns ju inget att justera direkt, kommer säkert att nå nirvana med Kenwood
så fort jag lärt mig alla inställningar.
Precis! När jag började tävla så tyckte jag att min Kenwood 7644 dög alldeles utmärkt, det fanns tidskomp, vettiga filter och tre par lågnivåutgångar. Men allteftersom man uppgraderar resten av systemet och även utvecklar sig själv så ökar kraven på huvudenheten och även fast Kenwoods är väldigt prisvärda och klarar mycket så räcker dom till slut inte till. Men ska man inte fightas om pallplatser eller har väldigt höga krav så duger dom gott. Är fortfarande imponerad på snabbheten i att läsa av USB-minnen jämfört med min Alpineenhet.
Comment