Announcement

Collapse
No announcement yet.

setup för framsystem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: setup för framsystem?

okeej!
    exempel på nå såna bra steg??? lär ju vara ett måste typ om jag ska kunna filtrera? utan att pilla med kondningar hit och dit:P

hade tänkt mig det här steget:
    http://bilstereohornan.se/product.ph...subopen=&sort=
    Last edited by ppk; September 19, 2011, 20:55.
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

eller jag antar att typ steget jag länka skulle "duga"... räcker det inte med en höger och en vänster lågnivå så borde jag ju kunna köra en splitter och sen ställa in hög/lågpass filter vid varje utgång från steget...

kanske verkar dum men jag kan ingenting om sånt här... tänkte att det är dags att börja lära sig
      Sponsor:

Comment

Originally posted by ppk View Post
        utveckla? menar du om den har typ dubbla utgångar för front eller? alltså 2 vänster fram och 2 höger fram?
        det sitter en Kenwood KDC-BT6544UY monterad i bilen
        Nja.......inte just dubbla för fram.
        Men vad jag kan utläsa av manualen så har du tidskomp på enheten.
        Då är iaf. MIN rekomendation att du använder separata lågnivå från enheten till top (Q-COX350), middarna (DRVQ6 (tror jag att Amegas lösa middar heter) och basen.
        På så vis kan du få bättre kontroll och kan justera in tiden för respektive element. Dvs tre par lågnivåkablar.

Annars håller jag med hästiga hästen om att det finns steg som klarar sig met ett kabelpar (höger plus vänster)
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

okej, alltså använda typ front output till instrumentpanel och rear output till middarna?

vi får'la se hur jag gör! skulle gärna spara rear outputen till hatthyllan där jag precis monterat ett nytt kit också:P

men det är väl värt ett försök iaf att styra framsystemet från ett 4kanalssteg och bara en lågnivå(höger, vänster) från stereon... annars har jag ju delningsfilter och diskanter som backup om det inte lirar
          Sponsor:

Comment

okej, alltså använda typ front output till instrumentpanel och rear output till middarna?

vi får'la se hur jag gör! skulle gärna spara rear outputen till hatthyllan där jag precis monterat ett nytt kit också:P

men det är väl värt ett försök iaf att styra framsystemet från ett 4kanalssteg och bara en lågnivå(höger, vänster) från stereon... annars har jag ju delningsfilter och diskanter som backup om det inte lirar
            Strunta i bakhögtalare och satsa på framsystemet och bas.
            Rätt konfigurerat och inställt så är det kalas :-)
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

annars har jag ju delningsfilter och diskanter som backup om det inte lirar
              Helt rätt!

Du kommer inte att behöva din backup.

Bra 4-kanal i "Massives" prisläge:
              Mosconi Gladen One 120.4
              Genesis P4

Stegen, testmöjligheterna, Amega, justeringen, finns vid Mälaren.

Pierre
              SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

tack för alla svar iaf! vi får se hur jag gör med allting! ska ju inte direkt tävla i sq eller så men är ju alltid kul att det låter bra till vardags!

bilen ställs av nu i veckan, så ska jag börja pula med den och hålla på lite över vintern kanske dyker upp någon projekttråd!

det största utmaningen för mig som jag ser på det är att få till dörrsidorna, då jag bestämt mig för 2st 6.5 middar i varje dörr det måste ju vara både snyggt och funktionellt! Har inte bestämt mig om jag ska montera middarna bakom sjävla dörrsidan som det sitter orginal eller om jag montera utanpå den!
                Sponsor:

Comment

Working...
                X