Announcement

Collapse
No announcement yet.

bra 3.5" högtalare

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bra 3.5" högtalare

Hej, är det någon som vet av nånstans där man kan köpa bra 3.5" högtalare? gärna ett par med hyfsat lågt monteringsdjup, budget på 1500-2000 och dom kan drivas på ett slutsteg om det behövs

mvh

Re: bra 3.5" högtalare

Jag kör på dessa idag: http://www.ground-zero-audio.com/english/04_pm80sq.htm
    Vet dock inte vem som säljer GZ i sverige mera?
    Har även testat triusen och Peerless 3,5" som hifikit säljer men GZ elementet är nog det jag vart mest nöjd med. Dock kostar peerless 3,5" elementet inte direkt mycket så det kan du köpa och testa med annars
    Annars har ju DLS sina 3" också.. Vad ska du göra med elementet, köra fullregister eller bara mellan, diskant?

Comment

jag säger bar jordan

Comment

Jag har oxå GZ och kan säga att jag är riktigt jävla nöjd med dom.

Comment

Amega om du vill ha en smidig koaxial som poppar på rejält och dessutom låter rätt sjyst.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

jag har lyssnat på gz i 2 bilar med väldigt bra resultat.

bra monteringsdjup med
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by darki3 View Post
              Jag kör på dessa idag: http://www.ground-zero-audio.com/english/04_pm80sq.htm
              Vet dock inte vem som säljer GZ i sverige mera?
              Har även testat triusen och Peerless 3,5" som hifikit säljer men GZ elementet är nog det jag vart mest nöjd med. Dock kostar peerless 3,5" elementet inte direkt mycket så det kan du köpa och testa med annars
              Annars har ju DLS sina 3" också.. Vad ska du göra med elementet, köra fullregister eller bara mellan, diskant?
              ska spela mellanregister med dom

Comment

köp ett par jordan 2tums bredbandare så lär du inte bli besviken körde med mina enda ner 120hz så du får en bra och hög ljud bild

Comment

Originally posted by borrhans View Post
                  köp ett par jordan 2tums bredbandare så lär du inte bli besviken körde med mina enda ner 120hz så du får en bra och hög ljud bild
                  vart kan man köpa sånna ifrån då?

Comment

Kör du faktiskt en 2" ner till 120hz och upplever ljudet som fylligt? Ja tycker att det är aningen för lågt för ett så litet element och att man tappade en del detaljer som elementet helt enkelt inte klarade av att leverera. Ska tillägga att det var en peerless 2" jag körde med då. Jag delar mina GZ 3,5" vid 220hz idag och sedan hela övriga registret uppåt.
                    Jag säger inte att Jordan har dåliga element eller något men tycker att det borde bli för klent i botten helt enkelt

Comment

Originally posted by malmberg View Post
                      vart kan man köpa sånna ifrån då?
                      HiFikit är ÅF för dem.
                      Du kan även ringa BRL Thn då Patrik är en aning svag för Jordan

Originally posted by darki3 View Post
                      Kör du faktiskt en 2" ner till 120hz och upplever ljudet som fylligt? Ja tycker att det är aningen för lågt för ett så litet element och att man tappade en del detaljer som elementet helt enkelt inte klarade av att leverera. Ska tillägga att det var en peerless 2" jag körde med då. Jag delar mina GZ 3,5" vid 220hz idag och sedan hela övriga registret uppåt.
                      Jag säger inte att Jordan har dåliga element eller något men tycker att det borde bli för klent i botten helt enkelt
                      Well..... Skogis har kört de gamla Jordan 2orna delat vid 120Hz utan problem förr.....och han lär fortsätta med det.
                      De nya har en Fs på 105Hz och jag ser inga problem att dela dem vid 120Hz.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Men hur pass poppar det på med Jordan 2" delade vid 120Hz? Lär väl ge sig eller bli tunna i botten när man drar på lite?
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                          HiFikit är ÅF för dem.
                          Du kan även ringa BRL Thn då Patrik är en aning svag för Jordan

Well..... Skogis har kört de gamla Jordan 2orna delat vid 120Hz utan problem förr.....och han lär fortsätta med det.
                          De nya har en Fs på 105Hz och jag ser inga problem att dela dem vid 120Hz.
                          Körs detta men separat diskant eller enbart 2"?

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Men hur pass poppar det på med Jordan 2" delade vid 120Hz? Lär väl ge sig eller bli tunna i botten när man drar på lite?
                            Funkade bra i Skogis rigg ihop med Jordans 6or...

Originally posted by hanspettersson View Post
                            Körs detta men separat diskant eller enbart 2"?
                            Nopes......fullreg rakt uppåt.
                            De gamla klarade upp till 25KHz tror jag, de nya skall klara upp till 45KHz enligt uppgift (tillverkarens hemsida)
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                              Funkade bra i Skogis rigg ihop med Jordans 6or...

Nopes......fullreg rakt uppåt.
                              De gamla klarade upp till 25KHz tror jag, de nya skall klara upp till 45KHz enligt uppgift (tillverkarens hemsida)
                              jag vet inte om det är jag som är inkompetent eller finns inte jordan högtalarna på HiFikits hemsida? hittar inte heller gz högtalarna nånstans

edit: hittade Jordan JXr6 HD nu, men inte kan de räcka med ett par sånna som framsystem?
                              Last edited by malmberg; August 9, 2011, 15:49.

Comment

Working...
                              X