Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med framsystem och delning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med framsystem och delning

Jag har DEH-P88RSII som Huvudenhet och framsystem DLS Ultimate US6.2 och har ett DLS Performance CA41.

Funderade på köra diskanterna på en kanal och midarna på den andra, hur ska man dela isåfall. Eller ska man använda delnings filtret som följer med

vad blir bäst

Re: Hjälp med framsystem och delning

Dela aktivt i huvudenheten, enligt DLS hemsida så har de satt delningen vid 4000hz så börja med att dela diskanter och middar där, sen får du lyssna dig till om du vill ändra delningen.
    Botten på 6,5" hade jag börjat med att dela av vid 50hz men samma sak där, synna dig till vad som låter / fungerar bäst.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

hur ställer man in filtret på slutsteget ska allt stå på off och det finns något som heter grand bass vad ska det stå på

Kan ingenting
      Last edited by power478; July 12, 2011, 14:02.

Comment

Originally posted by power478 View Post
        hur ställer man in filtret på slutsteget ska allt stå på off och det finns något som heter grand bass vad ska det stå på

Kan ingenting
        Filtret på steget ska du ej använda utan delningarna ställer du i din huvudenhet.

Låter som om du skulle behöva lite handgriplig hjälp, har du vägarna förbi bro så kan jag hjälpa dig att komma igång, är tyvärr inte något i södertälje.

mvh J
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

ska men ställa in så här i huvudenheten

Mid HPF: – 50
          Mid LPF: – 4k
          HighHPF: – 4k

eller är jag fel ute

dom här inställningarna finns det

Low LPF: 25 – 31.5 – 40 – 50 – 63 – 80 – 100 – 125 – 160 – 200 – 250 (Hz)
          Mid HPF: 25 – 31.5 – 40 – 50 – 63 – 80 – 100 – 125 – 160 – 200 – 250 (Hz)
          Mid LPF: 1.25k – 1.6k – 2k – 2.5k – 3.15k – 4k – 5k – 6.3k – 8k – 10k – 12.5k (Hz)
          HighHPF: 1.25k – 1.6k – 2k – 2.5k – 3.15k – 4k – 5k – 6.3k – 8k – 10k – 12.5k (Hz)
          Last edited by power478; July 14, 2011, 14:49.

Comment

Du kan testa att köra "Mid LPF: 3.15kHz", kan bli bättre.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
            X