Jag har funderingar på att komplettera mina TN52/6K2P med en mid på instrumentbrädan absolut närmast vindrutan riktad uppåt, diskanten i à-stolpen. Allt monteras dolt på originalplats och utan alltför stora ingrepp så är jag begränsad av ett element på 2-3" och helst inte större yttermått än 80 mm. Kanske kan större yttermått fungera men det kommer att jag tar bort material från infästningen på brädan vilket jag helst skulle vilja undvika.
Jag hade hoppas på att det skulle lyfta ljudbilden en del. Överkomplicerar jag det hela tycker ni?
Vad finns det för passande alternativ såväl fysiskt som karaktäristisk med Focal?
Hertz HL70.3?
Peerless 830985/6?
Ska köra dem aktivt, troligen med en bitone, men var tycker ni jag ska dela dem och hur brant?
Jag hade hoppas på att det skulle lyfta ljudbilden en del. Överkomplicerar jag det hela tycker ni?
Vad finns det för passande alternativ såväl fysiskt som karaktäristisk med Focal?
Hertz HL70.3?
Peerless 830985/6?
Ska köra dem aktivt, troligen med en bitone, men var tycker ni jag ska dela dem och hur brant?

r från Focal vore trevligt så kan man göra annat för 1700,- extra de kostar. Om nu ingen sitter på ett par de vill bli av med billigt.
Comment