Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalarelement, nya vs. beg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Högtalarelement, nya vs. beg

    Sitter och funderar över högtalarelement. Håller på med ljudbygget i min bil och tanken har varit att använda ljudprylar som har något år på nacken. Framsystemet som väntar på installation är Macrom EXT4.0(mellan/disk) och Lanzar DC64(midbas). Alla dessa element känner jag sedan tidigare, för- och nackdelar.

    Det jag nu undrar över är hur element överlag har utvecklats under de senaste 10 åren. Är inte ute efter rekommendationer på vad jag skall byta till för element etc. utan mera intresserad av att höra vad folk har för erfarenheter. Det skrivs lite nu som då om att högtalare har utvecklats i ganska snabb takt under senaste år. Vad är det specifikt som folk syftar på då?

    /Freddi
    Projekt #sqnewbeetle
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

    Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

  • #2
    Re: Högtalarelement, nya vs. beg

    Det har inte hänt något revolutionerande.

    Men många förbättringar. Idag kan du köpa ett kit för under tusenlappen som låter bättre än ett kit för tre då. Mängden skräp har minskat kraftigt. Men riktigt bra grejjer kostar fortfarande...
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Högtalarelement, nya vs. beg

      OK! Fick svar på min fråga, tackar!

      /Freddi
      Projekt #sqnewbeetle
      http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

      Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

      Comment

      Working...
      X