Login or Sign Up
Logging in...
Remember me
Log in
Forgot password or user name?
or
Sign Up
Log in with
Search in titles only
Search in Sound Quality - Ljud och tweakning only
Search
Advanced Search
Forums
Blogs
Articles
Groups
Today's Posts
Member List
Calendar
Forum
Installation, inställningar, musik och tävlingar
Sound Quality - Ljud och tweakning
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lådvolym
Collapse
X
Collapse
Posts
Latest Activity
Photos
Search
Page
of
1
Filter
Time
All Time
Today
Last Week
Last Month
Show
All
Discussions only
Photos only
Videos only
Links only
Polls only
Events only
Filtered by:
Clear All
new posts
Previous
template
Next
micke999
Senior Member
Join Date:
Nov 2010
Posts:
1726
Share
Tweet
#1
lådvolym
April 1, 2011, 10:10
Hej ska hjälpa en kompis att bygga låda till sina basar men ingen aning om hur stor den bör vara eller om den funkar bäst i portad eller sluten?
är 2st cdt cl-1215
den högra spalten är för 12an
nån som har någon aning?
saab 9000 pioneer-
www.garaget.org/micke999
Robsarve
Senior Member
Join Date:
Feb 2006
Posts:
8564
Share
Tweet
#2
April 1, 2011, 10:56
Re: lådvolym
Ingen aning om vad din kompis har för bil eller vill ha för ljud, så det försvårar ju saken....
Men sluten låda helt klart.
45 liter + bas ger en partykaraktär.
60 liter + bas för hifi med djup.
/tycker Erik.
Comment
Post
Cancel
micke999
Senior Member
Join Date:
Nov 2010
Posts:
1726
Share
Tweet
#3
April 1, 2011, 14:07
Re: lådvolym
ska sitta i en kombi så långt är de klart antagligen en e39
låter som 60l är de som han vill ha för han vill ha välljud
ska man räkna 3l för basen?
saab 9000 pioneer-
www.garaget.org/micke999
Comment
Post
Cancel
Previous
template
Next
Working...
Yes
No
OK
OK
Cancel
X
Comment